REIKALINGA JŪSŲ PARAMA

Hinduistai švenčia Dyvalį, pasveikino ir Vatikanas

ŠaltinisVATICAN NEWS

Šį savaitgalį hinduizmo išpažinėjai švenčia vieną iš didžiausių savo švenčių – Dypavalį (Dyvalį), dar vadinama Šviesų švente. Šia proga hinduistus, daug iš kurių dalyvaus spalvinguose festivaliuose, pasveikino Popiežiškosios tarpreliginio dialogo dikasterijos vadovai.

Pagrindinė šventės diena, nustatoma pagal mėnulio kalendorių, yra lapkričio 12-oji, bet kai kas švenčia net penkias dienas, nuo lapkričio 10 iki lapkričio 15, išskyrus lapkričio 13-ąją. Kaip straipsnyje apie šventės tradicijas primena Indiatimes, pirmąją dieną induistai tradiciškai perka įrankius ir papuošalus, pagerbia medicinos dievybę Dhanvantari.

Antrąją šventės dieną dera susitvarkyti namus, atsikratyti nereikalingais daiktais, pagerbti teisingumo ir tvirtybės bei laiko, kaitos ir griovimo dievybės Hanumanas ir Kali. Trečią ir pagrindinę dieną pagerbiama gerovės, klestėjimo, laimės dievybė Lakšmė. Namuose ir prekybos vietose tradiciškai uždegamos žvakės, aliejaus lempelės – iš to ir Šviesos ar šviesų šventės pavadinimas.

Ketvirtąja šventės dieną gaminama daug maisto iš grūdų ir daržovių, kuris aukojamas Krišnai. Penktoji diena vadinama brolių ir seserų diena – broliai ir seserys tradiciškai įteikia vienas kitam dovanų, palinki gero.

„Tarpreliginio dialogo dikasterija siunčia šventinius sveikinimus ir linkėjimus švenčiant Dypavalio šventę visame pasaulyje šių metų lapkričio 12-ąją. Tegul Dievas, Aukščiausioji Šviesa, apšviečia jūsų širdis ir protus, palaimina jūsų namus ir kaimynystę, pripildo jūsų gyvenimus taikos ir laimės!“, – rašoma Dikasterijos kone jau trisdešimt metų iš eilės hinduistams siunčiamuose linkėjimuose.

Juose taip pat kviečiama kartu galvoti ir siekti taikos, neatskiriamos nuo teisingumo, tiesos, meilės ir laisvės. Šiemet, primenama sveikinime, sukako 60 metų nuo enciklikos Pacem in Terris pasirodymo. Jonas XXIII šią encikliką parengė tuo metu, kai pasaulis buvo prie branduolinio karo slenksčio. Popiežius, kuris gerbiamas kaip šventasis, karštai ir aistringai kvietė pasaulio lyderius problemas spręsti kitaip, taikiai, derybomis. Jis pabrėžė, jog be tiesos teisingumo, meilaus palankumo artimui, laisvės siekio taika tebus tuščias žodis. Šios vizijos įkvėpti, rašo Tarpreliginio dialogo dikasterijos vadovai, jie nori su hinduistais pasidalinti kai kuriomis įžvalgomis. 

Pacem in Terris suteikė arba padidino sąmoningumą apie asmenų transcendentinį orumą, jų teises, atsakomybę solidariai bendradarbiauti dėl bendro gėrio. Enciklika paskatino draugijų ir judėjimų, siekiančių ginti asmenų teises ir įtvirtinti taiką, gimimą. Tačiau pilnas taikos pranašystės išsipildymas yra dar tolima svajonė, kuriai reikia kiekvieno visų religinių tradicijų vyrų ir moterų pastangų, kiekvieno visuomenės sektoriaus indėlio.

Kaip 1963 metais, kai pasirodė Jono XXIII enciklika, taip ir šiandien gausu asmenų orumo pamynimo, teisių ir laisvių neigimo, netolerancijos, neapykantos, diskriminacijos, prievartos epizodų vien todėl, kad kitas yra etniškai, kultūriškai, kalbiškai, religiškai, ekonomiškai skirtingas, arba silpnas visuomenės narys. Tai gali lemti pesimizmo, nevilties, iniciatyvų atsisakymo pagundą, kuriai reikia atsispirti. Jonas XXIII buvo gilios vilties žmogus ir buvo tvirtai įsitikinęs, jog taika įmanoma, jei ją paremsime keturiomis minėtomis kolonomis – tiesa, teisingumu, meile, laisve. 

„Kaip tikintieji turime išreikšti savo taikos siekį nuosekliomis ir suderintomis pastangomis, paremtomis nepalaužiama ištikimybe šioms kolonoms“, – pabrėžiama sveikinime hinduistams, kuriame kviečiama šias pastangas rodyti šeimose, mokyklose, žiniasklaidoje. Šiame kontekste svarbus didelis tarpreliginio dialogo potencialas pagrįsti tarpusavio pasitikėjimą ir socialinę draugystę tarp religinių bendruomenių. Jis, popiežiaus Pranciškaus žodžiais, tapo būtina taikos pasaulyje sąlyga. Ypač religiniams lyderiams ir vyresniesiems dera savo bendruomenes ir mokinius padrąsinti gyventi pagal tiesą, teisingumą, meilę ir laisvę.  

„Kaip tikintieji ir atsakingieji savo religijose, turėdami bendrų įsitikinimų,  jausdami tokią pat atsakomybę už žmonijos gerovę, mes, krikščionys ir induistai, nuoširdžiai stenkimės tapti taikos kūrėjais. Susivieniję su kitų religinių tradicijų išpažinėjais ir visais geros valios žmonėmis, galime kurti savo pasaulį ant tvirtų tiesos, teisingumo, meilės ir laisvės pamatų, kad visi galėtų džiaugtis tikra ir ilgalaike taika! Linkime visiems laimingo Dypavalio!“, – rašo kardinolas Miguelis Ángelis Ayuso Guixot ir kun. Indunilas Janakaratne Kodithuwakku Kankanamalage, atitinkamai einantys Tarpreliginio dialogo dikasterijos prefekto ir sekretoriaus pareigas.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

REKOMENDUOJAME

Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte