REIKALINGA JŪSŲ PARAMA

Afrikos kardinolas: deklaracija „Fiducia Supplicans” – kultūrinė kolonizacija, Vakarų imperializmas

ŠaltinisCNA

Vatikano Tikėjimo mokymo dikasterijos deklaracija „Fiducia Supplicans”, leidžianti palaiminti tos pačios lyties asmenų poras ir poras kitose „nereguliariose situacijose”, Afrikoje buvo suprasta kaip „kultūrinė kolonizacija”, sakė Afrikos ir Madagaskaro vyskupų konferencijos simpoziumo (SECAM) pirmininkas.

Kovo 17 d. interviu prancūzų kalba transliuojamam katalikiškam televizijos kanalui KTO kardinolas Fridolinas Ambongo apgailestavo dėl „sinodiškumo” stokos išleidžiant šį dokumentą, kuris nuo pat jo paskelbimo 2023 m. gruodžio 18 d. sukėlė nevienareikšmę reakciją ir gilų susiskaldymą tarp katalikų vyskupų visame pasaulyje.

“Šioje deklaracijoje iškilo visuminė kultūrinė problema, nes Afrikos žemynas Fiducia Supplicans suvokė kaip kultūrinę kolonizaciją”, – sakė F. Ambongo, Kongo Demokratinės Respublikos Kinšasos arkivyskupas.

Tai, ką siūlo ši deklaracija, yra „savotiškas Vakarų imperializmas, tačiau kultūriniu lygmeniu”, – sakė jis ir pridūrė, kad „praktika, kuri Vakaruose laikoma normalia, buvo primesta kitoms tautoms”.

„Manau, kad tai paaiškina Afrikos reakcijos stiprumą”, – teigė Afrikos kardinolas, turėdamas omenyje sausio 11 d. Afrikos vyskupų sprendimą neįgyvendinti „Fiducia Supplicans” žemyne po to, kai gruodžio 20 d. buvo kreiptasi į Afrikos ir jos salų katalikų vyskupų konferencijų pirmininkus, prašant pateikti savo nuomonę dėl „vieno sinodo pareiškimo”.

„Nemanau, kad šis tekstas tuo metu buvo būtinas, – tęsė Ambongo, turėdamas omenyje deklaraciją. – Ką tik baigėsi pirmoji Sinodo dėl sinodiškumo sesija, o dabar laukiame antrosios. Visus šiuos klausimus kėlėme per pirmąją sinodo sesiją; prie jų dar grįšime, ir būtume daug laimėję, jei būtume palaukę antrosios sesijos pabaigos ir brandinę tokią temą sinodiškumo dvasia.”

praktika, kuri Vakaruose laikoma normalia, buvo primesta kitoms tautoms

„Asmeniškai manau, kad labiausiai mus nustebino ir šokiravo tai, kaip tekstas buvo paskelbtas, – sakė F. Ambongo. – Kai perskaitai dokumento turinį, jame nėra jokios revoliucijos, nes mes laiminame žmones. Laiminame visus, net gyvūnus, laiminame automobilius. Kartais net palaiminu rašiklius, kuriais naudojasi mokiniai”.

„Palaiminimus galima suteikti bet kam, – tęsė jis. – Tai reiškia, kad problemą sukėlė ne palaiminimai, nes mes juos jau teikiame. Kas šiek tiek šokiravo, ir manau, kad per Sinodą turėjome kur kas geriau paruošti viešąją nuomonę, buvo homoseksualių porų palaiminimas.”

Kongo kardinolas, kuris yra popiežiaus Pranciškaus Kardinolų tarybos narys nuo jo paskyrimo 2020 m. spalį ir perrinkimo 2023 m. kovą, toliau kalbėjo: „Manau, kad jei būtume iš anksto konsultavęsi, analizavę Fiducia Supplicans sinodiškumo dvasia, gal būtume galėję ją pateikti kitokia forma ir tonu, atsižvelgiant į kitų jautrumą.”

Po prieštaringos reakcijos į „Fiducia Supplicans” dikasterijos prefektas kardinolas Víctoras Manuelis Fernándezas (Vikoras Manuelis Fernandesas) paragino kiekvieną vyskupą „apsispręsti dėl jos įgyvendinimo”.

Afrikoje katalikų vyskupai paskelbė „konsoliduotą santrauką”, kurioje išdėstė savo atsakymus prieš galimybę laiminti poras, kaip siūloma deklaracijoje.

Savo penkių puslapių atsakyme į „Fiducia Supplicans” SECAM nariai teigė, kad „nemano, jog Afrikoje derėtų laiminti homoseksualų sąjungas ar tos pačios lyties poras, nes jųų kontekste tai sukeltų sumaištį ir tiesiogiai prieštarautų Afrikos bendruomenių kultūriniam etosui”.

Katalikų vyskupai teigė, kad „spontaniškas” ir neliturginis palaiminimas, kurį siūlo deklaracija, „negali būti vykdomas Afrikoje nesukeliant skandalų”.

Kovo 17 d. interviu F. Ambongo sakė, kad nuo sausio 11 d., kai buvo paskelbtas SECAM pareiškimas, žemyne įsivyravo „taika ir ramybė”.

„Nuo to laiko nebekalbame apie Fiducia Supplicans, turėdami omenyje aršią opoziciją Romai ar Šventajam Tėvui”, – sakė jis.

„Bažnyčia žemyne turi labai aiškią poziciją, – tęsė jis. – Mes priimame homoseksualus kaip žmones, kaip Dievo sūnus ir dukteris, neatmetame jų, tačiau nemanome, kad šios seksualinės orientacijos galime mokyti savo vaikus.”

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

16 KOMENTARAI

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte