REIKALINGA JŪSŲ PARAMA

Nyderlandų krikščionių organizacija nepritaria planui plėsti lytinį švietimą mokyklose

ŠaltinisCNE NEWS

Skirkite daugiau dėmesio lytiniam švietimui, prašo 37 jaunimo organizacijos, socialinės organizacijos ir ekspertų centrai, kurie pateikė peticiją Nyderlandų vyriausybei. Tačiau krikščioniška Nyderlandų reformatų švietimo asociacija mano, kad tai bloga idėja.

Pasak peticijos iniciatorių, lytinio švietimo reikalavimai mokykloje nėra pakankamai konkretūs. Apie tai praneša laikraštis „Nederlands Dagblad”.

„Mokyklose turi būti dėstomos lytinio švietimo pamokos. Tačiau jei jos pasikviečia vieną kviestinį pranešėją, jos jau įvykdo reikalavimą”, – sako Rutgerso lytinio švietimo ekspertas Lucas Lauwersas. Rutgersas yra lytiškumo ekspertų centras Nyderlanduose.

L. Lauwersas sako, kad tokie skandalai, kaip tas, kuris kilo dėl talentų konkurso „Olandijos balsas”, kuriame buvo seksualiai išnaudojami žmonės, rodo, kad labai svarbu, jog jauni žmonės išmoktų gerbti vienas kito norus ir ribas.

Be to, jis atkreipia dėmesį, kad inspekcija ir mokiniai nurodė, jog šiuo metu mokyklose dėstomas lytinis švietimas yra nepakankamas arba vos pakankamas.

Peticiją pasirašiusieji reikalauja, kad vyriausybė nustatytų konkretesnius lytinio švietimo mokyklose reikalavimus. Šios savaitės pradžioje jie įteikė manifestą Nyderlandų seksualinio išnaudojimo komisarei Mariëtte Hamer ir Nyderlandų švietimo ministrui Dennisui Wiersmai.

Saugumas ir įvairovė

„Mano nuomone, mūsų reformuotose mokyklose lytiniam švietimui skiriama pakankamai dėmesio, – sako Pieteris Moensas. Jis yra krikščioniškos Olandijos reformatų mokyklų švietimo asociacijos pirmininkas.

Pasak P. Moenso, dėmesys su lytiškumu susijusioms temoms skiriamas įvairių dalykų, pavyzdžiui, biologijos ir socialinių mokslų, metu. Mokyklose reikia spręsti daug temų ir problemų, pažymi jis.

Jei mokykloms bus priskirta atsakomybė spręsti visuomenines problemas, tai neigiamai paveiks kitų rūšių ugdymą.

„Turime spręsti tokias temas kaip priklausomybės ir skyrybų situacijos”, – sako jis.

Pasak jo, mokyklos pirmiausia turėtų sutelkti dėmesį į pagrindinius įgūdžius, tokius kaip skaitymas, matematika ir kalbų menas.

„Jei mokykloms bus priskirta atsakomybė spręsti visuomenines problemas, tai neigiamai paveiks kitų rūšių ugdymą”, – mano jis.

Peticija

Peticijoje pabrėžiama, kad mokyklose lytiškumo tema turėtų būti nagrinėjama holistiškiau. L. Lauwersas mano, kad mokyklose pernelyg dažnai kreipiamas dėmesys tik į biologinę lytiškumo pusę.

„Jaunimas nurodo, kad nori gauti informacijos apie lyčių normas, įvairovę, troškimus ir mėgavimąsi seksu. Mokykla yra gera vieta mokytis vieniems iš kitų ir kalbėtis ne šeimoje”, – įsitikinęs jis.

Tačiau P. Moensas su tuo nesutinka. Jis mano, kad šeima yra pirmoji vieta, kur reikia mokytis apie lytiškumą. Be to, jis teigia, kad dabartinių lytinį švietimą reglamentuojančių teisės aktų pakanka. Jis sako, kad nuostatai dera su švietimo laisve.

„Metodus renkamės remdamiesi dviem samprotavimų kryptimis: ką Biblija sako apie santykius ir šeimą ir kaip apie tai galvoja visuomenė? Taikydami šiuos metodus, galime išlikti ištikimi savo mokyklų identitetui”, – sako L. Lauwersas.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

1 KOMENTARAS

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte