JAV arkivyskupas S. Cordileone dėl abortų palaikymo uždraudė Atstovų Rūmų pirmininkei priimti šv. Komuniją

ŠaltinisCNA

Penktadienį San Francisko (JAV) arkivyskup(Salvatorė Kordileonė) paskelbė, kad Atstovų Rūmų pirmininkė Nancy Pelosi (Nensi Pelouzi) San Francisko arkivyskupijoje neturėtų būti prileidžiama prie šv. Komunijos, kol viešai neatsisakys savo paramos abortams.

Gegužės 20 d. arkivyskupas pareiškė, kad šis žingsnis yra „grynai pastoracinis, o ne politinis”, ir kad jis jį turėjo žengti po to, kai N. Pelosi, Kalifornijos valstijos pilietė, kuri save vadina „pamaldžia katalike”, ne kartą atmetė jo pastangas susisiekti su ja ir aptarti politikės pasisakymo už abortus.

Arkivyskupas pareiškė, kad pranešimą N. Pelosi, „jo arkivyskupijos narei”, išsiuntė gegužės 19 d. Demokratų lyderė viešai nesureagavo.

2008 m. duodama interviu televizijai C-SPAN N. Pelosi teigė, kad atsisakymas jai suteikti šv. Komuniją jai būtų „skaudus smūgis”.

Arkivyskupo nurodymai galioja tik San Francisko arkivyskupijoje. Kiti vyskupai turi jurisdikciją spręsti tokius klausimus, kai N. Pelosi lankosi Vašingtone ir kitose JAV bei užsienio vyskupijose.

Gegužės 20 d. laiške, adresuotame pasauliečiams katalikams, arkivyskupas paaiškino, kad šį nurodymą išleido vadovaudamasis Kanonų teisės kodekso 915 kanonu, kuriame teigiama, kad „prie šv. Komunijos neturi būti prileidžiami tie, kurie… atkakliai laikosi akivaizdžios sunkios nuodėmės”.

„Po daugybės bandymų pasikalbėti su ja ir padėti jai suprasti, kokį didelį nusikaltimą ji daro, kokį pavojų savo sielai kelia, nusprendžiau, kad atėjo laikas, kai turiu viešai paskelbti, jog ji nebus prileidžiama prie šv. Komunijos, kol viešai neatsižadės savo paramos abortų „teisėms” ir kol Atgailos sakramentu neatsižadės savo paramos abortų „teisėms”, neišpažins ir negaus atleidimo už bendradarbiavimą šiame blogyje”, – rašė laiške arkivyskupas.

Parašė atskirą laišką kunigams

Atskirame laiške San Francisko arkivyskupijos kunigams, taip pat paskelbtame penktadienį, arkivyskupas iš anksto atsakė į kritiką, kad jis „ginkluoja Eucharistiją”. Jis tvirtino, kad jo sprendimas yra „tiesiog Bažnyčios mokymo taikymas”.

„Visą laiką tiek žodžiais, tiek veiksmais labai aiškiai sakiau, kad mano motyvai yra pastoraciniai, o ne politiniai”, – sakė jis laiške.

Tame pačiame laiške arkivyskupas aprašė savo daugkartinius bandymus susitikti su N. Pelosi, kuri Kongrese atstovauja San Francisko, Kalifornijos 12-ajai apygardai, nuo tada, kai ji 2021 m. rugsėjį paskelbė, kad sieks kodifikuoti „Roe. v. Wade” įstatymą JAV teisėje.

Jis sakė, kad šių metų balandį parašė pirmininkei laišką, kuriame „išsamiai aprašė kraštutinę poziciją, į kurią ji perėjo abortų klausimu, ir paaiškino, kokį skandalą tai sukelia ir kokį pavojų kelia jos pačios sielai”.

„Prašiau jos atsisakyti šios pozicijos arba susilaikyti nuo savo katalikų tikėjimo minėjimo viešai ir Šventosios Komunijos priėmimo”, – rašė jis. – Taip pat patariau jai, kad jei ji atsisakys tai padaryti, būsiu priverstas viešai paskelbti, kad ji neturi būti prileidžiama prie Šventosios Komunijos.”

Arkivyskupas teigė, kad negavo jokio atsakymo, tačiau po mėnesio vėl susisiekė su N. Pelosi, kai ji, aiškindama, kodėl remia abortus, apibūdino save kaip „pamaldžią katalikę”.

„Dėl viso šio įvykio ir viso to, kas prie jo privedė, – rašė arkivyskupas kunigams, – tvirtai nusprendžiau, kad šis pasipriešinimas pastoraciniam patarimui tęsiasi per ilgai, ir šiuo metu jau nieko nebegalima padaryti, kad N. Pelosi pradėtų suprasti, kokio rimto blogio pridaro jos pasisakymas už abortus ir kokią sumaištį ji kelia”.

Nuo tada, kai Benediktas XVI 2012 m. paskyrė S. Cordileone vadovauti San Francisko arkivyskupijai, jis ir N. Pelosi ne kartą konfliktavo dėl abortų.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

10 KOMENTARAI

  1. Pokyčiai vyksta. Reiktų parapijose merams, politikams uždrausti eiti Šv. komunijos. Gana čia savireklamom užsiimti, kai tikėjimo nerasta, juolab, kad negyvena pagal Bibliją. Eina komunijos ir būtinai nufotkins, ir dar patalpins parapijos tinklalapyje.

    • O vis tik, neleidimas priimti Komunijos yra prievarta. O kiekvienai prievartai, randasi dar didesnė prievarta. Šv. Rašte niekur nėra parašyta, kad Jėzus būtų panaudojęs prieš žmogų prievartą. Net gi Judui išdavikui leido per Paskutinę Vakarienę, kartu dalintis duona, t.y. Pirmąja Komunija, o juk Jėzus tikrai žinojo, kad Judas grobstė kasą. Dar daugiau, išduotas leidosi bučiuojamas.

    • tai yra po Sekminių turėsime Kristaus Kūno ir Kraujo šventę. Šios šventės Sekvencijoje ir yra įspėjama apie tuos, kurie nepelnytai valgo šią Duoną:
      Švč. Kristaus Kūnas ir Kraujas
      SEKVENCIJA

      Nuo saulėtojo Siono iškilmingo himno tonai
      šlovina Ganytoją.
      Šiandien himnai paslaptingi skelbia duoną nemirtingą,
      ypatingos prigimties.
      Gyvą duoną, gyvą vyną Jėzus mokiniams dalino,
      liepdamas dalint kitiems.
      Ir todėl giesmė džiaugsminga, iškilni, giliai prasminga
      šviesą pažeria mintims.
      Minima diena didžioji, šventės sukaktis šviesioji –
      įsteigimas paslapties.
      Naujo amžiaus atėjimas, naujo priesako skelbimas
      užbaigė senus laikus.
      Vietoj atvaizdo – tikrovė, vietoj praeities – naujovė,
      tarsi saulė po nakties.
      Vakarienėj paslaptingoj Kristaus auką išganingą
      įsteigė visiems laikams.
      Švęsti duoną, švęsti vyną, skelbti Kristaus atminimą
      liepia priesakas kilnus.
      Jo galybėje – tikrumas: duona keičiasi į Kūną,
      vynas tampa jo Krauju.
      Jo žodžiu Bažnyčia tiki – jog nematomi dalykai
      iš tiesų gyvi aukoj.
      Paslėpta esmė didinga, išorės ženkluos skirtinguos
      slypi vienas turinys.
      Kraujas – gėrimas slaptingas, Kūnas – maistas nemirtingas, –
      visas Kristus abiejuos.
      Jis nedalomas ir sveikas, net dalijamas nekeičia
      vieneto esmės gilios.
      Ima vienas, ima šimtas – Kūno prigimtis nekinta,
      pasilieka ta pati.
      Tik veikimas jos skirtingas: ji geriesiems palaiminga,
      o blogiesiems – pražūtis.
      Nuostabus toksai likimas: ir palaima, ir žlugimas
      iš šaltinio to paties.

      Jis išlieka paplotėly, ir mažiausiam trupinėly, –
      visas Kristus, garbe žėrįs, – garbink ir neabejok!
      Nieks negali jo pažeisti, ženklo turinio pakeisti,
      ženklą galime paliesti, bet esmė nesumažės.
      † Angelų šlovingą duoną, mylimiems vaikams malonę
      duoda vargšams į kelionę, tik ne pajuokai – piktiems.
      Ji – tikrovė tų šešėlių: manos tautai Izraelio,
      jų Velykų avinėlio, Izaoko atnašos.
      O Ganytojau meilingas, Jėzau, būk mums gailestingas,
      Tu ganyk mus, Tu mus ginki,
      amžiams laime apdalinki,
      ten, kur nebebus mirties.
      Visažini, visagali, žmogų gelbstintis bedalį,
      amžinon puoton pakviesk mus
      ir namiškiais padaryk mus
      su šventaisiais danguje.

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte