Andrius Navickas ir Paulius Subačius iškoneveikė Šiluvos deklaraciją

Rugsėjo 12 d. Šiluvoje iškilmingai paskelbta Deklaracija, kurią baigiantis Mišioms perskaitė Kauno arkivyskupas Kęstutis Kėvalas. Deklaracijai pasirodžius jai palaikymą išreiškė ne vienas katalikų veikėjas.

Tačiau Deklaracija sulaukė ir skeptiškų reakcijų. Štai save religijotyrininku ir žurnalistu pristatantis, buvęs interneto dienraščio „Bernardinai.lt“ vyr. redaktorius Seimo Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Andrius Navickas išpeikė dokumentą.

„Galima spėti, jog Lietuvos hierarchai taip sureagavo į gausius klausimus, kodėl Lietuvos Bažnyčia neperima popiežiaus Pranciškaus evangelizacinės dvasios? Jei neklystu, tai pirmasis tokio pobūdžio Lietuvos vyskupų paskelbtas dokumentas, kuris savo forma net, regis, pretenduoja šalia Tikėjimo išpažinimo“, – feisbuke ironizavo parlamentaras.

 „Kita vertus, skaitydamas pagalvojau, kaip būtų vertinama Šventoji šeima šiandien ar visiškai atitiktų Deklaracijos kartelę. Jau nekalbu apie nevedusį Jėzų ar šeimą palikusį Simoną (Petrą)“, – negailėjo aštrių epitetų A. Navickas.

Didesnę savo įrašo dalį jis paskyrė ilgoms popiežiaus Pranciškaus įžvalgų citatoms, kurių, neva, neatitinka Deklaracijos žinia. „Nepykit, bet labai sunkiai įsivaizduoju jį rašant Deklaraciją, kad ir suręstą iš labai gražių žodžių, bet kažkaip labiau tinkančią Dorovės ministerijai, nei Šventai, vienatinei, apaštalinei, nusidėjėlių Kelio bendrijai“, – rašė A. Navickas.

Lakonišką, bet ne mažiau kandų vertinimą savo feisbuko paskyroje pateikė ir kitas gerai žinomas katalikų veikėjas Vilniaus universiteto profesorius Paulius V. Subačius. „Šiluvos deklaracija yra klerikalizmas in a nutshell (savo esmėje – anglų k. Laikmetis.lt pastaba)“, – rėžė buvęs Lietuvių katalikų mokslo akademijos pirmininkas. „Klerikalizmas yra tikras iškrypimas“, – čia pat paaiškino klerikalizmo sąvoką remdamasis popiežiumi Pranciškumi.

Šiluvos deklaracijoje primenama, kad „Laisvoje demokratinėje valstybėje būtina gerbti pamatinius asmens ir visuomenės gėrius: žmogaus gyvybę nuo prasidėjimo momento iki natūralios mirties; vyro ir moters prigimtinį skirtingumą bei lygiavertiškumą; šeimą, kylančią iš vyro ir moters santuokos, kraujo ir giminystės ryšių; tėvų teisę pagal savo dorovinius principus auklėti vaikus; sąžinės, religijos ir žodžio laisvę, kuri saugo visuomenę nuo totalitarizmo pagundų.“

Šį dokumentą internete jau pasirašė beveik 5 tūkst. žmonių.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

26 KOMENTARAI

    • Ne šie galų gale kaukes nusimetę yra bėda. Visa aibė drungnų kunigų tapo Bažnyčios bėda. Jie susirūpinę, kad reikės atvirai ginti Bažnyčios nuostatas ir pyktis su valdžia, o tai yra negerai ir…nenaudinga.

  1. Iškoneveikti — išbarti, išplūsti, iškeikti (Lietuvių kalbos žodynas).
    Gal vis tik ne tas žodis pavadinimui parinktas. Sukritikavo, išpeikė gal.
    Tokiais netinkamai parinktais žodžiais iš inercijos, kaip ir kitoje žiniasklaidoje, modeliuojama nepagarbaus bendravimo “kultūra”.
    Be to, “koneveikiamas” paprastai žmogus, o ne daiktas.

      • Jau ne pirmą sykį visokie Subačiaus, bruzaites labai nuvilia. Jie lyg ir yra ( buvo?) Katalikų Bažnyčios žmonės, bet taip kerta iš pasalų lyg angys. Elitizmas? Puikybė, arogancija? Rimtuose dalykuose, kai Bažnyčios nariai turi vienytis, tapti stiprią jėga , kai kišama Stambulo konvencija, LGBT vedybos ir įvaikinimas, reikia vieningai tiesa stovėti. O tie zarazos skaldo. Apie Navicka ir konservatorius net nebesneku, jie praktiškai satanistais tapo

      • O, čia jau visai neskalsiai pasakėte ir išsidavėte :))) Ir kažin kas neseniai stengėsi prakišti tą nelaimingą “neapykantos kalbą”? Kurios, beje, Tamsta nestokoji.

  2. Jei Navickas su Subačium katalikai, tai aš tada Konstantinopolio patriarchas. Šiaip, tai jie tokie “religijotyrininkai” ir “teologai”, kaip ir jų draugės – Maldeikienė, Vėsaitė ir Aušrinė-Marinė. Ot laikai atėjo – save įvardinti gali kokiu tik nori titulu, jei tik priklausai dieviškąjai Tatos partijai (sukčių ir melagių šutvei). Ir visi turi tikėti.

  3. Man irgi nepatinka, ką Navickas ir Subačius parašė apie šią deklaraciją. (Skaičiau jų įrašus.) Žmonės gi išsilavinę, ne vieną knygą perskaitę, turėtų mokėti suprasti visokio stiliaus tekstus…

  4. Kitas žurnalistas paminėjo Strasbūre priimtą rezoliuciją, kurioje raginama pripažinti homoseksualių asmenų santuokas. Ką popiežius apie tai manąs? Pranciškus atsakė, kad santuoka yra sakramentas. Bažnyčia neturi galios keisti sakramentų, nes juos, tokius, kokie jie yra, įsteigė Viešpats. Tačiau įstatymų lygmenyje galima padėti homoseksualią lytinę orientaciją turintiems žmonėms. Svarbu, kad valstybės turėtų galimybę juos remti civiline prasme, suteikti jiems teises nuosavybės paveldėjimo, sveikatos apsaugos srityse. Tai svarbu ne tik homoseksualiems asmenims, bet visiems žmonėms, kurie gyvena kartu. „Tačiau santuoka yra santuoka“, – pabrėžė popiežius. „Tai nereiškia, kad reikia homoseksualius asmenis smerkti. Jie yra mūsų broliai ir seserys. Reikia juos palydėti. Tegul galioja civiliniai įstatymai, bet jie neturi nieko bendra su santuoka kaip sakramentu.“

    • Visi nuodėmingi. Turime neatstumti kitų, bet negalime pataikauti ir įteisinti nuodėmę. Subačiai ir navickai taikosi į tikėjimo esmę. Jie žino ką daro, jų atsakomybė ypač didelė.

      • Ne apie atstūmimą kalbama. Ir pasmerkti reikia nuodėmę, o ne artimą. Nuodėmingi veiksmai turi būti įvertinami ir įvardinami. O nusidėjėlius reikia atjausti ir jiems padėti, jei jie tą pagalbą priima. Bet kai gėrio ir blogio sąvokos apverčiamos aukštyn kojomis, tai gaunasi tai, ką matome dabar.

    • Visi nuodėmingi. Turime neatstumti kitų, bet negalime pataikauti ir įteisinti nuodėmę. Subačiai ir navickai taikosi į tikėjimo esmę. Jie žino ką daro, jų atsakomybė ypač didelė.

  5. Katalikų komentaruose, beje, apstu nepakantumo – jie kažkodėl linkę moralizuoti ir gėdinti tuos, kurie ką nors “ne taip” parašo. Taigi, tas nepakantumas (=neapykantos kalba) sklinda ir dauginasi ne tik bedievių, bet ir krikščionių dėka.
    Andrius Navickas ir Paulius Subačius suniekino, išpeikė deklaraciją. Be jokių rimtesnių argumentų. Kaži, kas juos taip užkabino? Abu gi turi šeimą, vaikų…

  6. Na va – ačiū komjaunuoliui Subačiui ir ponui Navickui . pasirašysiu ir aš, nors purkštavau, kad iš deklaracijos jokios naudos. Betgi , pasirodo, yra. Dar pora save aukštinančių katalikų atsiskleidė

    • Daug nutukusiu vieni nuo pervalgymo del streso kiti turi ligota sirdi ar kokia endokrinine problema! Kas kortizona vartoja taip pat apvaleja.

Komentuoti: Airida Atšaukti atsakymą

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte