Andrius Navickas ir Paulius Subačius iškoneveikė Šiluvos deklaraciją

Rugsėjo 12 d. Šiluvoje iškilmingai paskelbta Deklaracija, kurią baigiantis Mišioms perskaitė Kauno arkivyskupas Kęstutis Kėvalas. Deklaracijai pasirodžius jai palaikymą išreiškė ne vienas katalikų veikėjas.

Tačiau Deklaracija sulaukė ir skeptiškų reakcijų. Štai save religijotyrininku ir žurnalistu pristatantis, buvęs interneto dienraščio „Bernardinai.lt“ vyr. redaktorius Seimo Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Andrius Navickas išpeikė dokumentą.

„Galima spėti, jog Lietuvos hierarchai taip sureagavo į gausius klausimus, kodėl Lietuvos Bažnyčia neperima popiežiaus Pranciškaus evangelizacinės dvasios? Jei neklystu, tai pirmasis tokio pobūdžio Lietuvos vyskupų paskelbtas dokumentas, kuris savo forma net, regis, pretenduoja šalia Tikėjimo išpažinimo“, – feisbuke ironizavo parlamentaras.

 „Kita vertus, skaitydamas pagalvojau, kaip būtų vertinama Šventoji šeima šiandien ar visiškai atitiktų Deklaracijos kartelę. Jau nekalbu apie nevedusį Jėzų ar šeimą palikusį Simoną (Petrą)“, – negailėjo aštrių epitetų A. Navickas.

Didesnę savo įrašo dalį jis paskyrė ilgoms popiežiaus Pranciškaus įžvalgų citatoms, kurių, neva, neatitinka Deklaracijos žinia. „Nepykit, bet labai sunkiai įsivaizduoju jį rašant Deklaraciją, kad ir suręstą iš labai gražių žodžių, bet kažkaip labiau tinkančią Dorovės ministerijai, nei Šventai, vienatinei, apaštalinei, nusidėjėlių Kelio bendrijai“, – rašė A. Navickas.

Lakonišką, bet ne mažiau kandų vertinimą savo feisbuko paskyroje pateikė ir kitas gerai žinomas katalikų veikėjas Vilniaus universiteto profesorius Paulius V. Subačius. „Šiluvos deklaracija yra klerikalizmas in a nutshell (savo esmėje – anglų k. Laikmetis.lt pastaba)“, – rėžė buvęs Lietuvių katalikų mokslo akademijos pirmininkas. „Klerikalizmas yra tikras iškrypimas“, – čia pat paaiškino klerikalizmo sąvoką remdamasis popiežiumi Pranciškumi.

Šiluvos deklaracijoje primenama, kad „Laisvoje demokratinėje valstybėje būtina gerbti pamatinius asmens ir visuomenės gėrius: žmogaus gyvybę nuo prasidėjimo momento iki natūralios mirties; vyro ir moters prigimtinį skirtingumą bei lygiavertiškumą; šeimą, kylančią iš vyro ir moters santuokos, kraujo ir giminystės ryšių; tėvų teisę pagal savo dorovinius principus auklėti vaikus; sąžinės, religijos ir žodžio laisvę, kuri saugo visuomenę nuo totalitarizmo pagundų.“

Šį dokumentą internete jau pasirašė beveik 5 tūkst. žmonių.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

26 KOMENTARAI

Komentuoti: Pasakysiu Atšaukti atsakymą

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte