Vokietijos katalikų grupė: seksualinės prievartos priežastys peržengia konfesijų ribas

ŠaltinisCNA

Atsižvelgdama į Vokietijoje pristatytą protestantų piktnaudžiavimo tyrimą, katalikų pasauliečių grupė suabejojo „nuolatiniu Sinodinio kelio naratyvu, kuriame sisteminės piktnaudžiavimo priežastys priskiriamos būtent katalikiškiems veiksniams”.

Sausio 25 d. paskelbtame „ForuM” tyrime nustatyta, kad nuo 1946 m. Vokietijos evangelikų bažnyčioje buvo nustatyti 1259 kaltinamieji asmenys ir 2174 aukos, išgyvenusios piktnaudžiavimą, teigiama „CNA Deutsch” pranešime. Šio tyrimo išvados akivaizdžiai prieštarauja teiginiams apie „tariamą katalikams būdingą seksualinės prievartos aspektą”, pareiškė „Neuer Anfang”, Vokietijos pasauliečių grupė, kritiškai vertinanti Sinodinį kelią.

Vokietijos Sinodinis kelias, kuris, be kitų klausimų, balsavo už moterų šventimus ir kitus pokyčius, savo rezoliucijas susiejo su tyrimu – dvasininkų seksualinio išnaudojimo Katalikų Bažnyčioje Vokietijoje tyrimu.

Tačiau vietos katalikų grupė „Neuer Anfang” pareiškė, kad „kritikai nuolat kvestionavo tokio ryšio mokslinį pagrįstumą”. „Visi nori bažnyčios reformų, norime pradėti iš naujo. Tinklaraščio įrašai, analizės, vaizdo įrašai ir studijų dienos visiems rūpimomis temomis. Padarykime naują žingsnį!”, – skelbia jos aprašymas.

Kaip pranešė „CNA Deutsch”, žinomas medicinos ekspertas taip pat išreiškė susirūpinimą šiuo klausimu. Praėjusią savaitę paskelbus protestantų tyrimą, piktnaudžiavimo ekspertas tėvas Hansas Zollneris (Hansas Ciolneris), kuris iki 2023 m. priklausė Popiežiškajai vaikų apsaugos komisijai ir vadovavo Popiežiškojo Grigaliaus universiteto Antropologijos institutui, Vokietijos agentūrai KNA sakė: „Nėra vienareikšmio ryšio tarp tam tikrų bažnytinių struktūrų ir piktnaudžiavimo; tai daug sudėtingiau.”

Pasak „CNA Deutsch”, Vokietijos ekspertas sakė, kad „tikrai nėra blogai galvoti apie tai, kas palengvino seksualinį piktnaudžiavimą Katalikų Bažnyčioje ir trukdė jį išaiškinti ir kaip tai reikėtų keisti”. Tačiau jis įspėjo, kad „pernelyg trumparegiška manyti, jog vedę kunigai ar daugiau moterų Bažnyčios vadovybėje savaime užkirstų kelią piktnaudžiavimui”.

Katalikų grupė pabrėžia, kad esama sisteminių seksualinės prievartos priežasčių, kurios peržengia konfesijų ribas, pavyzdžiui, galios disbalansas, neaiškūs vaidmenų modeliai ir galimybė manipuliuoti asimetriškuose santykiuose.

„Šie struktūriniai veiksniai, skatinantys piktnaudžiavimą, nėra būdingi tik Katalikų Bažnyčiai ar kuriai nors vienai denominacijai. Jie yra tarpinstituciniai, paplitę visur, kur tik dalyvauja vaikai ir jaunuoliai – visų konfesijų bažnyčiose, taip pat sporto ir švietimo įstaigose.”

Vokietijos vyskupai aptars Sinodinį kelią kitoje plenarinėje asamblėjoje Augsburge vasario 19-22 d. Tikimasi, kad šis susitikimas bus lemiamas momentas, nes vyskupai balsuos dėl komiteto, kurio tikslas – įvesti nuolatinę Sinodo tarybą, kuri prižiūrėtų Bažnyčią Vokietijoje.

Prieš susirinkimą Limburgo vyskupas Georgas Bätzingas (Georgas Bėcingas), Vokietijos vyskupų konferencijos pirmininkas, rašė, kad Bažnyčia turi „ieškoti tinkamų susitikimų formų ir dalyvavimo procedūrų”, kurios „leistų kuo daugiau žmonių rimtai įsitraukti į konsultacijas ir sprendimus”, pranešė „CNA Deutsch”.

Šiame kontekste, rašė G. Bätzingas, šiuolaikinė demokratija, kurioje pripažįstamas žmogaus orumas, valdžių atskyrimas, gerovės valstybė ir teisinė valstybė, neturėtų „kelti baimės Bažnyčioje”.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

2 KOMENTARAI

  1. Peršasi išvada, kad tekste nė nesiekiama kalbėti apie jokį seksualinės prievartos užkardymą. Tema pasitelkta tik kaip fonas visai kitai žiniai ar troškimui, – kad tik žūt būt nebūtų panaikintas celibatas ir nebūtų moterų tarp hierarchų, šiukštu. (Anos, kaip sakoma nuo lietuviškų altorių garbių juodaskvernių, nebent grindims praplaut būtų reikalingos.) O apie prievartą kalbant vartojama niekinė verbalinė ekvilibristika – asimetriški santykiai, galios disbalansai … Taip sumenkinamas ir pats nusikaltimas, ir aukų kančia. Formuojama paradigma, kad oi, baisiai čia, juk visur visko yra ir nieko čia tokio. Kambarinio šuns dydžio bėdukė iki dramblio išdidinta, anot mūsų teisiojo dorojo vardinių paklodžių rašeivos.

  2. Kaip hierarchu nereikia – stovejo po kryzium kelios moterys, Magdalena – Krostui jai apsireiskus po Prisikelimo – tapo didziausia apastale – parodytas moteru liudijimo tikrumas… O darbus kitus dare vyrai…

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte