Lenkija siekia priversti „Discovery“ parduoti naujienų kanalą, nevengiantį kritikuoti šalies vyriausybės

ŠaltinisAP-BNS

Lenkijos transliavimo reguliuojančioji institucija trečiadienį paskutinę minutę pratęsė „Discovery Inc.“ valdomo naujienų kanalo TVN24 licenciją, tačiau taip pat priėmė nutarimą, kuriuo siekiama paspausti JAV bendrovę parduoti šios televizijos, nevengiančios aštriai kritikuoti šalies vyriausybės, kontrolinį akcijų paketą. 

Nacionalinė transliavimo taryba, žinoma akronimu KRRiT, beveik dvejus metus delsė atnaujinti TVN24 licenciją. Nepriklausomą naujienų kanalą Lenkijoje kasdien žiūri milijonai žmonių. Dabartinė jo licencija baigia galioti sekmadienį.  

„Discovery“ sakė, kad žinia apie licencijos pratęsimą yra „saldžiai karti“, nes parodė, jog nebuvo priežasčių vilkinti pratęsimą ar apskritai nepratęsti licencijos.  

Bendrovė išplatintame pareiškime nurodė, kad KRRiT priimtas nutarimas verčia nerimauti ir „pakerta patį demokratinį teisėkūros procesą“.  

“Teisės viršenybei, žiniasklaidos laisvei ir užsienio investicijoms svarbiam stabilumui tebekyla rimta grėsmė“, – rašoma pareiškime/.  

Lenkijos valdančioji konservatyvi partija „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS) nekart smerkė TVN24. Ji taip pat bando prastumti parlamente įstatymo projektą, kuriuo būtų uždrausta subjektams iš Europos ekonominei erdvei (EEE) nepriklausančių šalių valdyti Lenkijos žiniasklaidos bendrovių kontrolinius akcijų paketus.

Daugelis tai laiko bandymu pažaboti žiniasklaidos laisvę Lenkijoje. Visgi neaišku, ar PiS pavyks užsitikrinti pakankamai balsų šiam įstatymo projektui priimti.  

Prieš pratęsdama TVN24 licenciją KRRiT vienbalsiai priėmė nutarimą, kuriame rašoma, kad subjektai ne iš Europos negali turėti daugiau kaip 49 proc. radijo stočių ar televizijos kanalų akcijų.  

Šis nutarimas laikomas žingsniu, kurio tikslas – priversti „Discovery“ parduoti TVN24 ir kitų Lenkijoje jos valdomų kanalų kontrolinius akcijų paketus, jei visgi nebūtų priimtas minėtas kontroversiškas įstatymas.  

PiS lyderis Jaroslawas Kaczynskis (Jaroslavas Kačynskis) nekart sakė norės, kad Lenkijos žiniasklaidos priemonių savininkai būtų lenkai. 

2015 metais į valdžią atėjusi PiS pavertė valstybinį transliuotoją TVP savo ruporu.  

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

1.2% paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

PASIRAŠYK SVARBIAS DEKLARACIJAS

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Laikmetis.lt naujienlaiškis