Prof. dr. Andrius Macas. Paraleliniai pasauliai

Ukrainoje ir toliau žūsta niekuo dėti vaikai. Jau neminiu moterų, gydytojų ir slaugytojų. Šalis moka nuskaistinimo kainą. Kainą, kurios mes, patogiai gyvendami, dar toli gražu nesuprantame. Tik sau patogiai emocionuojame, o kartais net kraunamės laikinus dividendus (realiai – pelus, o ne grūdus).

Darant asmeninę sąskaitą – Lietuvos anesteziologai reanimatologai kiek pajėgia suvokti – tiesiog veikia. Kartu su Ukrainos kolegomis. Reikia veikti, o ne plepėti.

Plepėjimu serga daugelis Europos Sąjungoje. Tačiau ir čia nieko tokio – teks nuskaistėti ir susikalibruoti savo giroskopus, kompasus ir kitus erdvės koordinatorius. Jei nesusikalibruosime – pakalibruos išorinės jėgos, matydamos, kad čia gera tam dirva. 

Šiandien – dar apie kitas „dimensijas“ (ne demencijas, nors daliai skaitančių gal ir pasirodys, kad būtent jas). Visa nūdienos agresija neabejotinai kyla iš kažkokio netvarkos ūko. Sutikite, net ir pastarųjų dienų mus supantis ilgalaikis atmosferinis vaiskumas – kažkoks nematytas.

Tai reiškiniai, kurie vyksta dėl netvarkos mūsų laikysenoje, santykyje su artimu, bet realiai – santykyje su Dievu. Nekalbėkime apie Ukrainą ar kitas Europos šalis. Kalbėkime apie save.

Mes vis dar gyvename iliuzijose. Iliuzijose, ne primityviai žvelgiant, dėl karo, o dėl orientyrų. Orientyrų, ką reikia daryti, o ko nereikia. Mykiame dėl Seimo sesijų. Giname kreivas darbotvarkes. Geru tonu laikome tikrinių daiktavardžių rašymą iš mažosios, nekonstruktyvų prakeiksmų siuntimą vertiname it aukščiausio lygio „otkutiūrinį“ (hautecouture – aukštos mados) standartą ar etaloną.

Pradedu vis labiau galvoti, kad čia reikia atsipalaiduoti – jei nesusivokiame, ką reikia daryti, o ko ne – ištiks išoriniai, mums nepavaldūs svertai, kurie „palygins“. Jei susivoktume – nepalygintų, bet jei nesusivokiame – palygins. Kodėl „palygins“? Todėl, kad nesame gabūs apsaugoti save su savo taukuotais ir patogiais įpročiais.

nesame gabūs apsaugoti save su savo taukuotais ir patogiais įpročiais.

Gali kilti klausimas, kokie tie „svertai“? Manau, nereikia leistis į „mikrovadybos“ zoną. Žvelgti reikia iš kitos perspektyvos. Neabejoju, kad galvojame, jog karas vyksta XY koordinačių sistemoje. Taip galvojant – nieko nepamatysime. Karas vyksta mažų mažiausiai ir trečiojoje koordinačių ašyje (nekalbu apie oro erdvę), o neabejotinai ir kituose išmatavimuose. O ten daugiau veikiančiųjų asmenų

Pabaigai apie tai ką apie kitus išmatavimus mini ikonografija. Pagavo 1999 metais pasirodę „Ikonografiniai skriptai“:

Šventajame Rašte minimos bekūnės jėgos tarnaujančios Dievui. Šios jėgos, vykdydamos Dievo valią, dalyvauja žmogiškame gyvenime. Remiantis šv. Raštu, šios jėgos, tarpusavy skirstomos į devynis laipsnius (pagal buvimą Dievo artume), vadinamus „devyniais angelų laipsniais“ (chorais). Arčiausiai Dievo yra trys laipsniai: Serafimai, Cherubinai ir Sostai (nepainioti su sąvoka „sostas“ – „valdovo krėslas“). Po jų eina Karalystės, Galybės ir Valdžios. 

Paskutinieji trys lygiai yra artimiausi žmogui ir pasauliui: Pradžios, Arkangelai, Angelai (tikrąja to žodžio prasme). Visos šios bekūnės būtybės (ypač aukščiausi jų laipsniai) žmogui yra paslaptis. Paprastam mirtingajam jų neduota matyti. Minima, kad tik išskirtiniais atvejais juos pamatyti pavykdavo pranašams – žmonėms, mokantiems išgirsti Dievo valią.

Dar, bendrai orientacijai, keli ekskursiniai įžengimai į krikščioniškąją, Švento Rašto tradiciją:

Serafimai (ugningi, deginantys) – aukščiausios dvasinės būtybės, esančios arčiausiai Dievo. Jie dažniausiai vaizduojami prie Viešpaties Visatos valdovo sosto kaip šešiasparnės būtybės.

Cherubinai (kalavijas) – būtybės, apdovanotos aukščiausia dvasine išmintimi. Ikonose vaizduojami kaip žmogiškos būtybės, apsuptos keturių arba šešių žydros arba žalios spalvos sparnų.

Sostai – vaizduojami kaip ratai su daugybe akių pakraščiuose.

Arkangelai (gr. angelų viršininkai) – remiantis Ortodoksų Bažnyčios mokymu, jų yra septyni.

Vargas tik XY išmatavime pasiliekantiems. Baisius dalykus daro protas, tesuvokiantis XY plokštumą. Jei nematome rentgeno spindulių ar kokio nors ten skylančio urano, tai dar nereiškia, kad jų nėra. Galvojame, kad esame viso ko centras. Tesame labai kuklios būtybės, taip mylimos Dievo, bet darantys tai, ko nederėtų daryti.

P. S. Tiesa, šis tekstas gali pasirodyti švelniai tariant „išprotėjęs“. Tik nežinau, kas geriau šitam pasauly – ar būti išprotėjusiam, ar plokščiai (XY) protingam.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

15 KOMENTARAI

  1. Tai kokia išvada? Ką reikėtų daryti ar nedaryti?
    Toks papilstymas niekur skatytojo taip ir nenuvedė… Su visa pagarba moksliniam laipsniui.

    • Reziumė – ATSIVERSTI. O tai reiškia dvasinis ryšys su Dievu. Tik Dievas duoda kitą išmatavimą. Būtina dar gyvenant žemėje gauti ši ryšį. Šv. apaštalas Paulius rašė, kad už viską prakilnesnė yra MEILĖ-AGAPĖ, t.y. Dievo meilė, kuri gaunama visiškai išsižadėjus savojo AŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠŠ, t.y. piktosios dvasios. Per atgailą, per per buvimą tiesoje ir jos liudijime.

      • Ačiū. Dabar aiškiau. Bet tekstas ateityje turėtų būti labiau sukonkretintas, aiškiau „sukaltas”, kad nebūtų grafomanijos kvapelio 🙂

  2. Gal teisuolis daktarytis tegul Lietuvos eiliniam pensininkui papasakoja apie jo taukuotus įpročius. Paskui iš teisumo aukštybių gal ką apie Jemeno badą pastebės.

      • Kai šitas narcizas savimyla daktarytis nutiks kada pliopes savo tiražas viesai,tada ir kalbesim kam kaip verstis

      • Anonimui
        Ką čia parašėte nesupras net ir profesorius – ką jau čia mes, paprasti skaitytojai.
        Panašiai skaičiau knygoje apie Alisą stebuklų šalyje:
        Lankšliaują bukai pietspirgai
        Sau grąžtėsi ant pieplatės,
        Greit rainelaiši šluotpūkai
        Šmulydę čiukai švilpčiaublės.

        Sėkmės valdant žodį 🙂

  3. labai mandagiai pabandyta pasakyti, kad, jeigu neatsiversime, visi taip pat pražūsime. Deja, bet atsivertimo ženklų nesimato…Viskas kalbom kalbelėm dangstoma, pastenėjimais, paveiksliukais. O realiai en pavyzdžių, kaip mūsų vierslinykai trina rankas dėl pelno, nes ukrainiečių gavo, neturinčių kur dėtis. Galima kraut kaip arkliams, mokėt varganus ubagiškus atlyginimus ir pridengt viską Ukrainos vėliava. Gi pabažni lietuviai tik melstis gali, daugiau nieko nepasiūlo

    • „tik melstis” – nesutikčiau su „tik”. Melstis, IŠ TIESŲ MELSTIS – daugiausia, ką galime daryti mes, ne politikai ir ne armijų vadai. (O ir aniems praverstų.) Tik taip galime tikėtis pakeisti mąstymą, kilsterėti sąmonę į bent kiek aukštesnį lygį. Juk baisaus antropologinio nuosmukio laikais gyvename. Dievo vardo turime šauktis, antraip žūsime visi, ir nebūtinai ta žūtis bus karo forma.

      • Tik melstis? O pagalba? O garsiai pasakymas politikams ir sukčiams, kad jie išnaudoja situaciją savo naudai? O priglausti, pasidalinti? O bent žinoti, kas iš tiesų vyksta ir kodėl vyksta?

  4. nuostabu skaityti paprastai ir nedaugžodžiaujant išdėstytą esmę. Skaitančiam belieka apmąstyti ir suvokti savo misiją šiame vyksme ir veikti. Nėra nė vieno nesvarbaus ar nereikalingo.

  5. Onai iš kaimo: mąstai geriau, negu išminčiai.
    Juk gėda jau žinias klausyti…Iš Vakarų – „tušti tauškalai” (D.G.), „patogūs įpročiai” (A.M.), 100 mljrd. per mėnesį agresorei (Č.I.) ir 100 kartų mažiau -aukai…
    Greit ims patarinėti nusileisti, tapti neutraliais, atiduoti teritorijas…
    Mes tą irgi juk gerai patyrėm 1919-1920 metais…
    Stipresni ryja silpnesnius ir spjauna teisę ir krikščioniškus principus…O Roma neskelbia kryžiaus žygio, tik kviečia mestis ir derėtis…Tokie pat ir „protestantai” bei kitų „Abraomo religijų atstovai”…
    Nieko naujo po Saule.

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte