Barselonos arkivyskupas kardinolas Juanas José Omella šią savaitę paskelbtoje oficialiame arkivyskupijos pareiškime sukritikavo miesto valdžios paskelbtus plakatų ir vaizdo įrašų vaizdinius, reklamuojančius artėjantį „La Mercè“ festivalį. Pasak arkivyskupo, jie paniekina Dievo Motinos, gailestingumo globėjos, atvaizdą ir žeidžia Katalikų Bažnyčios tikinčiųjų jausmus.
Liepos 29 d. paskelbtame pareiškime pabrėžiama, kad reklaminė medžiaga „atvirai išjuokia Švč. Mergelę Mariją“ ir kad tai yra įžeidimas Barselonos katalikams. Taip pat primenama, jog dabar daugiausia pasaulietiško pobūdžio festivalis iš tiesų turi katalikišką kilmę.
Plakatuose ir vaizdo įrašuose, skatinančiuose dalyvauti rugsėjo 23–28 d. vyksiančiame „La Mercè“ festivalyje, pavaizduota nepadoriai apsirengusi moteris, akivaizdžiai imituojanti Gailestingumo Marijos atvaizdą, stovinti ant barokinio altoriaus ir nepadoriai šokanti kartu su keletu transvestitų.
Vaizdo įrašo fone aiškiai matomas „Horo akis“ – vadinamasis „viską matančios akies“ ar „apvaizdos akies“ simbolis, kilęs iš Senovės Egipto mitologijos ir naudojamas laisvųjų mūrininkų bei okultiniuose simboliuose.
„Oficialiame miesto didžiausios šventės plakate (ir jo vaizdo versijoje) šventvagiškai pasitelkiami įvairūs religinių formų vaizdiniai, kuriais siekiama išjuokti Mergelės įvaizdį“, – rašoma arkivyskupijos pareiškime.
Arkivyskupija taip pat pabrėžė, kad katalikų balsas demokratinėje visuomenėje, tokioje kaip Ispanija, turi būti išgirstas.
„Demokratinėje valstybėje turi būti gerbiami kitų žmonių jausmai. Šios šventės plakatas žeidžia tuos, kurie gerbia šios kilniosios miesto globėjos reikšmę ir dėl jos sukurtą istoriją“, – rašoma pranešime.
Galiausiai tikintieji ir miesto valdžia paraginti prisiminti katalikiškas šventės ištakas.