Kardinolas J. Zenas Tikėjimo mokymo dikasterijos prefektą ragina trauktis dėl erezijos

Kinijos kardinolas Josephas Zenas (Džozefas Dzenas) prisijungė prie tų, kurie nepritaria „Fiducia Supplicans”, ir paragino teksto autorių kardinolą Victorą Fernándezą (Viktorą Fernandesą) atsistatydinti arba būti atleistam. Apie tai pranešė „Life Site News”.

Sausio 21 d. savo asmeninėje interneto svetainėje Honkongo vyskupas emeritas paskelbė atsaką į „Fiducia Supplicans” ir po to sekusį sausio 4 d. pranešimą spaudai, kurių autorius yra kardinolas V. Fernándezas, naujasis Tikėjimo mokslo dikasterijos prefektas.

„Pareiškime ne kartą pabrėžiama, kad reikia vengti painiavos, tačiau jame skatinami palaiminimai iš tiesų kelia painiavą”, – rašė J. Zenas. „Popiežius Benediktas XVI yra pasakęs: „Jei nėra pagrindo tiesoje, meilė yra tuščias kiautas, į kurį galima įdėti bet ką.” Jei Tikėjimo mokymo dikasterijos prefektas, vadindamas sunkią nuodėmę „gera”, nevykdo erezijos, ar nereikėtų prefektui atsistatydinti arba būti atleistam? Galiausiai: ar nevyksta Pasaulinis vyskupų sinodas? Tikimasi, kad šių metų spalio mėn. vyksiančiame susitikime vyskupai pagaliau galės patys (be tarpininkų vadovavimo) aptarti šiuos klausimus ir Šventosios Dvasios vadovaujami prieis vieningų išvadų. Tikėjimo mokymo dikasterijos prevencinis „pareiškimas” rimtai paniekina vyskupų (apaštalų įpėdinių, popiežiaus brolių) vaidmenį!” – pastebėjo jis.

92 metų kardinolas išreiškė ypatingą pasipiktinimą V. Fernándezo komentarais, kad „seksualinis elgesys tos pačios lyties asmenų santykiuose yra geras, kad jis gali „progresuoti” ir „augti”.

J. Zenas atkreipė dėmesį į panašumus tarp šių žodžių ir popiežiaus Pranciškaus atsakymo į penkių kardinolų dubia; pontifiko atsakyme santuoka palankiai lyginama su homoseksualų „seksualine meile”, rašė kardinolas.

„Tai absoliuti subjektyvi klaida. Remiantis objektyvia tiesa, toks elgesys yra sunki nuodėmė ir niekada negali būti geras, – pastebėjo savo įraše J. Zenas, kuris savo kritiką dokumentui pradėjo atkreipdamas dėmesį į neišspręstas vietinių „Fiducia Supplicans” vertimų problemas, pažymėdamas, kad nėra oficialios teksto versijos kinų kalba. Jis pažymėjo, kad vietiniame vertime yra klaidų, susijusių su tuo, kas gali būti palaimintas. Tačiau, be tokių vietinių problemų, J. Zenas rašė, kad „Fiducia Supplicans” „palieka daug ką pageidautino”.

Kinijos dvasininkas suabejojo V. Fernándezo sausio 4 d. pranešimo spaudai, kuriame ginama „Fiducia Supplicans”, logika. Jis pabrėžė teksto ir argumentacijos prieštaringumą. Pasak jo, sausio 4 d. tekstas toks prieštaringas, kad jis prilygsta teiginiui, jog „Fiducia Supplicans” „šiuo metu negalioja”:

Tikėjimo mokymo dikasterijos prefektas šių metų sausio 4 d. paskelbė savo pareiškimą, kuriame, viena vertus, griežtai neigiama, kad gruodžio 18 d. deklaracija prieštarauja bažnytinei argumentacijai, kita vertus, pripažįsta, kad vyskupai ir vyskupų konferencijos turi pagrindo turėti tam tikrų abejonių dėl pareiškimo. Jis pastebėjo, kad reikia ilgesnio laiko deklaracijai išstudijuoti ir kad Vatikanas negali leisti kunigams šiuo metu vykdyti deklaracijos, tai Šventasis Sostas supranta. Tai tolygu teiginiui, kad gruodžio 18 d. deklaracija šiuo metu negalioja.

Kardinolas taip pat išreiškė abejonių dėl „Fiducia Supplicans” pasiūlytų atvejų, kada būtų galima teikti palaiminimus. Vienas iš tekste pateiktų pavyzdžių buvo tas, kad poros galėtų prašyti palaiminimo piligriminės kelionės metu arba kad galėtų būti palaiminta pati piligrimų grupė. J. Zenas apie tai rašė sakydamas, kad „kunigui nėra nei įmanoma, nei būtina aiškintis, ar piligrimų grupėje yra porų, gyvenančių „nenormaliais” lytiniais santykiais, ar ne.

Jis kritikavo V. Fernándezo tekstą dėl to, kad šis neparodo, kaip elgtis pagal tikrąją „pastoracinę meilę”, nes tai reikštų raginimą homoseksualioms poroms atsisakyti nuodėmingo gyvenimo būdo.

J. Zenas pabrėžė, kad nors deklaracijoje minimos homoseksualios poros, „kurios prašo palaiminimo, „gali taip pat prašyti Dievo malonės ir stiprybės, kad galėtų visiškai vykdyti Dievo valią”, deklaracijoje priduriama, kad kunigas „neturi jų tikrinti, ar jie turi tokią intenciją”.

„Tad kaip kunigas gali suteikti palaiminimą, jei jis nėra tikras, kad jie turi tokią intenciją, arba jei yra pagrindo įtarti, kad jie tokios intencijos iš viso neturi?”, – klausė J. Zenas.

Jis taip pat paprieštaravo „Fiducia Supplicans” teiginiui, kad palaiminimai homoseksualioms poroms teikiami „iš pastoracinės meilės”, pažymėdamas, kad Šventasis Raštas moko, jog „ganytojai turi saugoti… avis, gydyti sužeistuosius ir vesti atgal paklydusius.

Atrodo, kad deklaracijoje sakoma, jog po palaiminimo jie atėjo kaip „pora” ir grįžo kaip „pora”; ar tai nereiškia, kad bent jau kol kas jie gali ir toliau gyventi „neteisingai”, t. y. nuodėmingai?” Jei kunigai laikytųsi Šventojo Rašto įsakymo, rašė kardinolas, jie turėtų vadovautis „pagrindiniu Kristaus rūpesčiu”, „išlaisvinti žmones iš jų nuodėmių”.

Išryškinęs V. Fernándezo tekste daugybę susirūpinimą keliančių klausimų, J. Zenas rašė, kad dokumentas kelia „sumaištį” ir kadšiai plisti leidžia ir Vatikano valdžia.

„Pasaulietinė žiniasklaida, žinoma, sąmoningai didins sumaištį, tačiau kodėl Šventasis Sostas nesutrukdo pro-LGBTQ Bažnyčios ganytojams, tokiems kaip t. Jamesas Martinas SJ, ar s. Jeannine’ai Gramick, sąmoningai kelti sumaištį ar tiesiog nesilaikyti kai kurių pareiškime nurodytų taisyklių, kaip tai padarė Vokietija ir kai kurios kitos vyskupijos?” – klausė J. Zenas.

„Ar tai dera su pastoraciniais principais, kai šiuo svarbiu klausimu keliama painiava?” – pridūrė jis, papildomai suabejodamas dikasterijos išmintimi ar kultūriniu jautrumu, sakydamas, kad daugelyje popiežiaus dažnai minimų „kraštutinių sričių” kultūra griežtai priešinasi pritarimui tos pačios lyties asmenų santykiams arba [yra] net teisiškai baudžiama už juos. Ar Tikėjimo mokymo dikasterija tikrai to nežino?”

Priešingai nei J. Zenas pozicija, dabartinis Honkongo vyskupas – kardinolas Stephenas Chow (Stivenas Čou) – palaikė „Fiducia Supplicans”, sakydamas, kad šio teksto esmė yra „raginimas dvasininkams suteikti pastoracinį palaiminimą tiems, kurie palaiko tos pačios lyties arba nereguliarius santykius, bet prašo Tėvo gailestingumo”.

7 KOMENTARAI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version