Neseniai ir Lenkijoje buvo bandoma atimti iš jos piliečių galimybę daryti įtaką kraštą liečiantiems sprendimams. Apie tai rašome, norėdami atkreipti dėmesį į mechanizmą, kurį galima atkartoti daugelyje šalių.
Šiuo metu rengiamas įstatymas, galintis pakenkti Lenkijos sienų saugumui, gyvybės apsaugai, santuokos suvokimui ir Konstitucijai, pagal kurią „aukščiausia valdžia Lenkijos Respublikoje priklauso Tautai”. Naujaisiais teisės aktais bus įtvirtintas principas, pagal kurį „valdžios institucijos – vykdomoji, įstatymų leidžiamoji ir teisminė valdžia (…) – privalės nedelsdamos vykdyti Žmogaus Teisių Teismo sprendimus.”
Įstatymas suteiks absoliučią pirmenybę prieštaringai vertinamiems Europos Žmogaus Teisių Teismo Strasbūre sprendimams. Tai bus įvesta, kuomet vis daugiau Europos vyriausybių ginčija jo sprendimus, atsisakydamos juos įgyvendinti nacionalinio saugumo vardan arba kaltindamos Teismą ideologiniais pažeidimais ir interesų konfliktais.
Vykdyti EŽTT sprendimus reikalauja tarptautinės sutartys, tačiau tais atvejais, kai Strasbūre buvo priimti Lenkijos interesams prieštaraujantys sprendimai, šalies vyriausybė atsisakė juos vykdyti. Taip buvo, kuomet Teismas suabejojo galimybe veiksmingai apsaugoti Lenkijos sieną su Baltarusija nuo Rusijos ir Baltarusijos organizuojamo migrantų antplūdžio.
Priėmus Vyriausybės įstatymo projektą, gali tekti ne tik automatiškai vykdyti nepalankius ir antikonstitucinius sprendimus, bet ir laikytis vadinamųjų „laikinųjų EŽTT nutarčių”, kurios dažnai nėra aiškiai pagrįstos ES sutartimis ir vis dažniau ginčijamos.
Naujieji teisės aktai reikš, kad, pvz., nutarimas panašus į Čekijos Respubliką liečiantį sprendimą, pagal kurį kiekvienas asmuo turi teisę keisti savo lyties duomenis be operacijos, bus nedelsiant, be viešų konsultacijų ir parlamentui nedalyvaujant įgyvendintas Lenkijoje.
Balandžio mėnesį paskelbtas jau ketvirtasis teismo sprendimas, kuriame EŽTT pareiškė, kad Lenkija privalo sudaryti sąlygas įteisinti tos pačios lyties asmenų sąjungas. Iki šiol tokie sprendimai nebuvo įgyvendinti, nes Lenkijos Konstitucijoje santuoka aiškiai apibrėžiama kaip moters ir vyro sąjunga. Įsigaliojus naujam įstatymui, Konstitucija gali nebeturėti lemiamos reikšmės.
Daugelis kitų vyriausybių gali eiti tuo pačiu keliu, nustatydamos patogias taisykles, leidžiančias tarptautinių tribunolų teisėjų rankomis įvesti prieštaringus teisinius pakeitimus. Tuomet vyriausybės kartos, kad „sprendimus vykdyti įpareigoja įstatymas” ir jos negali prieštarauti. Tai lems demokratijos pabaigą ir faktinį valdžios perdavimą į oligarchų rankas.
Šiuo metu daugelis šalių sąmoningai neįgyvendina EŽTT sprendimų, vadovaudamosi nacionaliniais interesais. Vyriausybės savo piliečių saugumą laiko svarbesniu už nelegalių migrantų teises.
EŽTT sprendimai kartais yra visiškai atitrūkę nuo nacionalinių realijų. Kaip pavyzdį galima paminėti balandžio mėnesio nuosprendį dėl iš Irako kilusio narkotikų prekeivio deportavimą iš Danijos. Šį sprendimą Teismas pripažino teisės į šeimyninį gyvenimą pažeidimu.
2023 metais Prancūzija, nepaisydama EŽTT draudimo, deportavo 39 metų migrantą iš Uzbekijos. Graikija taip pat ignoruoja kai kuriuos Teismo sprendimus ir, saugodama savo piliečius, deportuoja migrantus į Turkiją.
Byloje „Šypula (Szypuła) ir kt. prieš Lenkiją” (2024 m. vasario mėn.) Teismas nusprendė, kad Lenkija pažeidė Konvencijos 8 straipsnį, nes atsisakė išduoti pažymas dviem tos pačios lyties poroms, norinčioms susituokti užsienyje, nepaisant Lenkijos teisei prieštaraujančių nuostatų.
Kovo mėnesį ES Teisingumo Teismas (ESTT) Irano pilietės prieš Vengriją byloje nusprendė, kad pagal BDAR valstybė privalo leisti asmeniui pakeisti dokumentuose nurodomą lytį, neatsižvelgiant į biologinius faktus ir nepaisant to, kad prašymas neatitinka Vengrijos teisės aktų.
Tarptautinėse organizacijose vis dažniau priimami sprendimai dėl abortų, eutanazijos, surogatinės motinystės, privilegijų tos pačios lyties poroms, lyties keitimo, lytinio švietimo, žodžio laisvės, imigracijos ir suvereniteto.
Papildomą grėsmę suverenitetui kelia eurocentristų veiksmai. Balandžio mėnesį Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją, raginančią panaikinti valstybių veto teisę žmogaus teisių ir demokratijos klausimų sprendimuose, be to būtent globalistai turėtų nustatyti, ką šie terminai reiškia.
2023 m. lapkričio mėnesį Europos Parlamentas priėmė 267 ES sutarčių pakeitimų projektą, kuriame planuojama de facto panaikinti valstybių suverenitetą ir sukurti „supervalstybę” pagal Altiero Spinelli viziją.
Atėjo laikas savo šalis mylintiems europiečiams imtis iniciatyvos, kuriant savo ateitį ir atkuriant mūsų tautų ir viso žemyno didybę.