{"id":28048,"date":"2022-04-12T04:42:00","date_gmt":"2022-04-12T01:42:00","guid":{"rendered":"https:\/\/www.laikmetis.lt\/?p=28048"},"modified":"2022-04-11T20:01:58","modified_gmt":"2022-04-11T17:01:58","slug":"tikybos-mokytoja-l-raudyte-skleidziama-genderizmo-ideologija-negali-buti-visiems-vienodai-priimtina","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.laikmetis.lt\/tikybos-mokytoja-l-raudyte-skleidziama-genderizmo-ideologija-negali-buti-visiems-vienodai-priimtina\/","title":{"rendered":"Tikybos mokytoja L. Raudyt\u0117: skleid\u017eiama genderizmo ideologija negali b\u016bti visiems vienodai priimtina"},"content":{"rendered":"\n

Tel\u0161i\u0173 \u017demait\u0117s gimnazijos tikybos mokytojos Loretos Raudyt\u0117s pavard\u0117 per visas \u017einiasklaidos priemones nuvilnijo prie\u0161 penkerius metus. Kilo skandalas, kai viena absolvent\u0117 socialiniame tinkle pasidalijo tikybos mokytojos per pamokas rodytomis skaidr\u0117mis apie homoseksualus.<\/strong><\/em><\/p>\n\n\n\n

\u201eRegis, nuo\u0161ird\u017eiai ir s\u0105\u017einingai dirbi savo darb\u0105, santarv\u0117je su aplinkiniais ramiai gyveni, o per dien\u0105 tampi did\u017eiausia nusikalt\u0117le. Emoci\u0161kai atlaikyti toki\u0105 puolimo ir smerkimo lavin\u0105 buvo itin sunku. Jei ne aplinkini\u0173 d\u0117mesys ir atjauta, ne\u017einau, kaip visa tai b\u016b\u010diau i\u0161tv\u0117rusi\u201d, <\/em>\u2013 sako L. Raudyt\u0117.<\/em><\/strong><\/p>\n\n\n\n

Kaip jau\u010diat\u0117s dabar, pra\u0117jus penkeriems metams?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

-Senokai viskas vyko\u2026 Ta\u010diau kai prisimenu tas dienas, emocijos vis tiek sugr\u012f\u017eta, ir, deja, nemalonios.<\/p>\n\n\n\n

Net nesuvokiau, kaip gal\u0117jo mano pateikta med\u017eiaga apie homoseksualius \u017emones sukelti tokias audringas ir nepakan\u010dias reakcijas. Ne a\u0161 vadinau g\u0117jus kanibalais ir vaik\u0173 tvirkintojais \u2013 a\u0161 tik pateikiau tyr\u0117jo dr. Paulo Camerono i\u0161 \u0160eimos tyrim\u0173 instituto (ang. Family Research Institute) lankstinukuose \u012f lietuvi\u0173 kalb\u0105 i\u0161verst\u0105 med\u017eiag\u0105. Kalb\u0117dama su mokiniais tikrai nesiekiau kurstyti neapykantos, diskriminuoti homoseksual\u0173. Tiesiog pateikiau informacij\u0105, kuri\u0105 tur\u0117jau, ir tiek.<\/p>\n\n\n\n

Bet tada\u2026 U\u017epl\u016bdo straipsniai \u017einiasklaidoje, tuomet\u0117 \u0161vietimo, mokslo ir sporto ministr\u0117 Jurgita Petrauskien\u0117 parei\u0161k\u0117, jog turiu b\u016bti nu\u0161alinta\u2026<\/p>\n\n\n\n

\u201eTokia mokytoja negali dirbti mokykloje\u201d, \u201ejos galva turi l\u0117kti\u201d, \u201etoki\u0105 nuo mokini\u0173 reikia laikyti per \u0161viesme\u010dius\u201d \u2013 tai tik dalis to puolimo, kokio susilaukiau i\u0161 \u012fvairi\u0173 visuomen\u0117s veik\u0117j\u0173.<\/p>\n\n\n\n

Regis, nuo\u0161ird\u017eiai ir s\u0105\u017einingai dirbi savo darb\u0105, santarv\u0117je su aplinkiniais ramiai gyveni, \u2013 ir \u0161tai vien\u0105 dien\u0105\u2026 Nenor\u0117jau nei valgyti, nei miegoti. Emoci\u0161kai visa t\u0105 puolimo ir smerkimo lavin\u0105 atlaikyti buvo itin sunku. Jei ne aplinkini\u0173 d\u0117mesys ir atjauta, ne\u017einau, kaip visa tai b\u016b\u010diau i\u0161tv\u0117rusi.<\/p>\n\n\n\n

Taip, mane stiprino tik\u0117jimas, ta\u010diau buvau labai sukr\u0117sta. Labai.<\/p>\n\n\n\n

Nors tuomet\u0117 \u0161vietimo ministr\u0117 J. Petrauskien\u0117 jus ragino atleisti, ta\u010diau j\u016bs\u0173 mokyklos administracija jus palaik\u0117, taip pat kolegos, mokiniai bei j\u0173 t\u0117vai. Gavote papeikim\u0105, bet visgi likote dirbti mokykloje. Ar sud\u0117tinga po visko vykdyti pedagogo misij\u0105 \u2013 \u0161viesti ir vesti, skatinti moksleivius m\u0105styti, diskutuoti?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

-Tai buvo pamoka, sm\u016bgis man. Paveik\u0117 tas \u012fvykis mane. Pati pasteb\u0117jau, kad per pamokas \u012fsijungia nuolatin\u0117 savikontrol\u0117. Stengiuosi atsargiau rinkti \u017eod\u017eius, kad neu\u017ekli\u016b\u010diau.<\/p>\n\n\n\n

Ta\u010diau ta savifiltracija niekaip nepaveik\u0117 mano vertybi\u0173, j\u0173 nei\u0161si\u017ead\u0117jau, jas atvirai deklaruoju, kalbuosi apie jas su mokiniais. O j\u0173, normalu, yra visoki\u0173 \u2013 vieni priima, o kiti, pasitaiko, m\u0117gina mane \u201eperaukl\u0117ti\u201d, u\u017ever\u010dia visokia informacija apie homoseksualum\u0105 ir \u201ely\u010di\u0173 \u012fvairov\u0119\u201d. Ne\u017einia, i\u0161 kur jie j\u0105 ima? Kai kurie pasako, kad juos piktina mano senamadi\u0161kas po\u017ei\u016bris \u012f \u0161iuos dalykus. Bet gal ir n\u0117ra blogai \u2013 tai veda \u012f diskusijas, \u012f kalb\u0117jim\u0105si.<\/p>\n\n\n\n

Man svarbu, kad mokiniai ir a\u0161 b\u016btume vieni kitiems nuo\u0161ird\u016bs, kad nebijotume atvirai sakyti, k\u0105 galvojame, k\u0105 m\u0105stome, nesmerkdami vieni kit\u0173 u\u017e savo \u012fsitikinimus ir b\u016btume pasiruo\u0161\u0119 keisti savo nuostatas, jei suprantame, kad klydome, ie\u0161kodami atsakym\u0173 \u012f svarbius klausimus, ie\u0161kodami kartu tiesos.<\/p>\n\n\n\n

Ta\u010diau tikybos dalykas yra tuo ypatingas, kad turime privilegij\u0105 atsakym\u0173 \u012f tuos svarbiausius klausimus ie\u0161koti Dievo \u017dodyje, Aprei\u0161kime, Ba\u017eny\u010dios mokyme, kad savo \u017emogi\u0161kuose samprotavimuose nepasiklystume. Pana\u0161iai kaip kiti dalykai turi nekintamas formules, taisykles, d\u0117snius, kurie nepriklauso nuo mokini\u0173 ir mokytoj\u0173 nuomon\u0117s, nuotaikos ar \u012fsitikinim\u0173.<\/p>\n\n\n\n

Apie homoseksualum\u0105 per tikybos pamokas nebekalbate?<\/strong><\/p>\n\n\n\n

-Programose \u0161i tema dar yra. Atnaujintose programose, kurios dabar yra rengiamos, atrodo, nebeliks. Taigi \u0161ia tema vis dar kalbame. Bet skiriu tam ma\u017eiau laiko, ma\u017eiau d\u0117mesio. Sakau mokiniams, kad kai kuri\u0105 med\u017eiag\u0105, kuri\u0105 turiu \u0161ia tema, man pateikti u\u017edrausta. Ta\u010diau mokiniai patys \u0161ios temos nori. Jiems ji atrodo labai aktuali ir svarbi.<\/p>\n\n\n\n

Po kilusio skandalo buvau it po didinamuoju stiklu \u2013 komisija vos ne metus tyrin\u0117jo visas mano pamokas, visus planus, temas… Paskui pasi\u016bl\u0117 gaires, koki\u0173 tem\u0173 neliesti, kur nesigilinti ir pan. Taigi situacija tokia, kad dabar kalbu, bet perfiltruodama \u017eod\u017eius dviem lygiais \u2013 asmeniniu ir dar i\u0161oriniu.<\/p>\n\n\n\n

Byla nutraukta, bet yra ra\u0161tas, kad naudojau perteklin\u0119, homoseksualius asmenis \u017eeid\u017eian\u010di\u0105 informacij\u0105. Tai tuo remdamasis mokyklos direktorius para\u0161\u0117 papeikim\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Pripa\u017e\u012fstu \u2013 gal ka\u017ek\u0105 ir neapgalvotai padariau, gal reik\u0117jo \u0161velnesnius pavyzd\u017eius pateikti, ta\u010diau nieko savo neprid\u0117jau, r\u0117miausi vieno mokslininko tyrimu, ir tiek. Netgi i\u0161kviesta \u012f \u0161vietimo skyri\u0173 inspektorei sakiau, kad ten buvo faktai, skai\u010diai \u2013 ko dar reikia tiesai? O ji atsak\u0117: \u201eDabar neb\u0117ra tiesos. Yra tik skirtingos nuomon\u0117s.\u201c Tokie reikalai.<\/p>\n\n\n\n