Tomas Viluckas. Nieko nevyks be atsivertimo

Lietuvos katalikų bendruomenę sukrėtė kunigo Kęstučio Palikšos atvejis, kuris tampa gera proga prabilti apie skaudulius, kamuojančius Bažnyčią. Neapsistosime ties šios bylos detalėmis, kurios priklauso bažnytinės ir pasaulietinės teisės kompetencijai, pagaliau sprendimus turime palikti ir Dievo teismui, tačiau pamokas iš šios skaudžios istorijos turėtume gerai įsisavinti visi, kurie nėra abejingi katalikybės situacijai Lietuvoje.

Tačiau tik pažvelgus į platesnį etinį ir istorinį kontekstą, galima šiek tiek paaiškinti Bažnyčią krečiančios krizės, kuri pasireiškia ir Lietuvoje, pobūdį. Mes matome nusikaltimus, nuodėmes, blogį, bet yra gilesnės, labiau kultūrinės ir sisteminės priežastys lemiančios šios bjaurasties pasireiškimą katalikybėje.

Vertėtų įsisąmoninti, kad vien dėl krikščionybės poveikio pedofilija nūdien yra moralinė problema. Seksas su berniukais ir mergaitėmis – ypač su berniukais – buvo visuotinai pripažinta elgsena Antikos pasaulyje. Krikščionybė atmetė šią pagonišką seksualinę praktiką, nes manė, kad ji yra lytiškumo iškraipymas. Jei nebūtų krikščionių mąstytojų ir pamokslininkų veiklos, įstatymai prieš pedofiliją niekada nebūtų išvydę dienos šviesos.

Tokia buvo situacija pagoniškoje Graikijoje ir Romoje. Tačiau istorijoje įvyko Jėzaus Kristaus apsireiškimas. Kadangi krikščionybė palaipsniui išplito į visą pagonišką Romos imperiją, vyravęs vyrų, turinčių lytinių santykių su berniukais, rėmimas, pavirto į nepakantumą, nes būtent krikščionybė pedofiliją pavertė moraline problema.

Tas pats pasakytina apie homoseksualumą, apeiginę prostituciją, abortus, vaikžudystę. Visos šios visuotinai pripažintos pagoniškos socialinės praktikos tapo moralinėmis problemomis tik dėl krikščionių tikėjimo plitimo. Palaipsniui krikščionybė per evangelizacijos procesą pradėjo dominuoti Vakarų kultūroje.

būtent krikščionybė pedofiliją pavertė moraline problema.

Šį istorinį kontekstą verta papildyti keliomis svarbiomis detalėmis: senovės Graikijoje ir Romoje vyrai dažniausiai lytiškai santykiaudavo su berniukais nuo 12 iki 18 metų, kai berniukai bręsta ir tampa vyrais. Tai reiškė tam tikrą įvesdinimą į vyrų pasaulį.

Dauguma vyrų turėjo tokių lytinių santykių, nes tai buvo graikų – romėnų kultūros norma, ir šie vyrai galėjo būti tiek homoseksualūs, tiek heteroseksualūs. Tad pedofilija buvo ne moralinė dilema, o tik veiksmas, kurį atlikdavo dauguma vyrų.

Trumpai tariant, homoseksualumas buvo susijęs su pedofilija. Tuo metu nebuvo skirtumų tarp homoseksualumo, pedofilijos, hebefilijos (lytinių santykių su paaugliais nuo 11 iki 14 metų) ir efebofilijos (seksas su 15–19 metų paaugliais). Vien vyravo troškimas lytiškai santykiauti su 12–18 metų berniukais.

Jei atidžiai peržiūrėtume JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje paskelbtas ataskaitas apie dvasininkų lytinį piktnaudžiavimą, tai pamatytume iškalbingą statistiką – apie 70-75 proc. dvasininkų prievartos aukų buvo vyriškos lyties, iš kurių 60 proc. priskiriami hebefilijos ir efebofilijos atvejams.

Kaip ir kun. K. Palikšos atveju nefiksuota prievarta, bet akivaizdus efebofilijos faktas. Kunigo pomėgis gėjų internetinėms svetainėms liudija jo homoseksualią orientaciją.

Esame didelės krizės, su kuria dabar susiduria Visuotinė Bažnyčia, akivaizdoje. Joje įsitvirtino homoseksualus tinklas, kuriame esantys dvasininkai aktyviai dalyvauja pasaulio nukrikščioninimo procese, medžiodami berniukus nuo 12 iki 18 metų, taip atgaivindami graikų–romėnų seksualinius įpročius tarp katalikų.

bažnyčioje įsitvirtino homoseksualus tinklas, kuriame esantys dvasininkai aktyviai dalyvauja pasaulio nukrikščioninimo procese.

Šie seksualiniai grobuonys surado puikią terpę klerikalinėje kultūroje, kuriai būdingas slaptumas, uždarumas ir konspiracinė tyla. Deja, Lietuvoje šios nuostatos klesti, nes kitaip sunku paaiškinti Vilniaus arkivyskupijos vadovybės teiginius, kad niekas nieko nežinojo (ar nenorėjo žinoti?) apie kanclerio seksualinius nuotykius.

Tikroji priežastis, kodėl homoseksualumas vėl įsitvirtino kultūroje ir teisėje, yra krikščioniškumo menkėjimas Vakarų kultūroje. Kuo labiau sekuliarizavosi Vakarų civilizacija, tuo atitinkamai palengva vyko grįžimas prie pagoniškų papročių. Šis procesas neaplenkė ir Bažnyčios.

Paradoksas, kad žmonės, kurie yra atsakingi už pasaulio evangelizaciją efektyviai „prisideda“, kad paspartintų Vakarų civilizacijos nukrypimą nuo krikščionybės principų. Tokiu būdu šie dvasininkai yra vieni pagrindinių nukrikščioninimo ir grįžimo į pagonybę veiksnių, nes bet koks pokalbis su klausiančiais apie Bažnyčią prasideda nuo aiškinimosi dėl pedofilijos.

Šiuo metu nėra nieko, kas galėtų labiau pakenkti Bažnyčios mokymo moraliniam ir teologiniam autoritetui, nei ši velniška papiktinimo ir veidmainystės sąjunga, kuri pakerta galią skelbti Gerąją Naujieną. Visiškas Bažnyčios apsivalymas įvyks vien sąžiningai atsakius į visus klausimus susijusius su dvasininkų gyvenimo būdu, sutikus, kad reikia atsisakyti galios taktikos tarpusavio ryšiuose, hierarchinio uždarumo sistemos.

Ateities kelią galime apibūdinti remdamiesi praeitimi. Kyla klausimas: kaip išjudinti ir pakeisti praeitį, kuri skaudžiai gelia dabarčiai? Kaip kompensuoti papiktinimus, išdavystes ir melą? Kaip pakeisti Bažnyčios veikimo būdą ir kompensuoti prarastą laiką, kuris kainuoja sielas?

Kitaip tariant, nieko nevyks be atsivertimo.

Atsivertimas – tai naujos prasmės suteikimas išgyventai patirčiai. Atsivertimas – tai ne tik atvirumas ateičiai, bet ir mąstymo apie gyvenimą ateityje pakeitimas. Atsivertimas – tai visų pirma mūsų praeities metanoia, ateinančio Kristaus įvedimas į mūsų gyvenamo pasaulio kodus, kad pamatytume, kaip Jis teikia viltį.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

47 KOMENTARAI

  1. Ar ne dėl to, ta tyla….Varnas varnui akies nekerta arba toks tokio neišduoda…? Slaptumas ne dėl to, kad saugo bažnyčios vardą, o gal dėl to, kad už to puikiai gali slėptis visi, kas netingi.. . Melas po melo! Kas myli Bažnyčią, argi galėtų tai ignoruoti apsimestiniu nematymu arba kol raštiškai negaunamas skundas. Gal laikas pradėti reaguoti į žodinius atgarsius, 👉 kad nepasiektų 📺!

  2. Puikus straipsnis, dėkui Autoriui. Beje, kiek kita tema, tačiau visvien apie tą patį: Grušas pritaria neokomunistų “partnerystės” iniciatyvai Seime, ir tai neturėtų nieko stebinti.

  3. Nu ne!!!! Ne!!!! Net delfis nepatingėjo pasirausti, kad sužinotų apie “nukentėjusį” berniukėlį, kuris su bet kuo “nesiduodavo”, kuris nūn vėl ištrauktas į dienos šviesą… Net Delfis! Tomai, kažką maišai… Neginčiju, kad nėra to bjauraus dalyko Bažnyčioje. Bet kada Bažnyčia neparanki, tada ir “ištraukiami “faktai”.. Negi neaišku, kas čia vyksta?!… Kunigo Palikšos atveju irgi negalima būti tikriems, kad faktas buvo, o straipsnyje kalbama tarsi tikrai būtų buvę. Tikrai žinai? Gali garantuot? Ar negana Navicko , kad Bažnyčią dergti, dar tu prisidėk…. Kiek jau galima tų atgailavimų ir atsivertimų reikalaut bet kokia neaiškia proga?

    Šitas “skandalas”, kuris štai net Tomą įsuko, yra viso labo dūmų uždanga naiviems krikščionims, kad neturėtų laiko sekti, kaip Seime partnerystę prastumdinėja… O toje partnerystėje vyks tie patys dalykai, tik jau bus “teisėti”… Ir sėkmingai išsuktas riebus seimūnas šviežios mėsytės iš vargingų šalių paeksportuos

    • Ponia, ko taip…
      Ir Tomas teisus, bet ir jus galimai teisi dėl faktų traukimo, kad bažnyčią užtildyti. Nereikia bijoti pripažinti faktų, kas skaudu bažnyčioje. Kitaip būsime priešo rankose. Bet taip pat nereikia leistis sugniuždomiems valdžios!
      Būk drąsus stovėti Tiesoje!
      TAIP, mes, Bažnyčia – nusidėjėliai, bet partnerystės įstatymui vistiek nepritariame, kad ir kokius faktus kas trauktų…

  4. Puikus straipsnis. Kaip visada bravo gerb. Tomui, kuris nevynioja į vatą, nesiseilėja, nelaido medinio humoro, kas būdinga klierikams. Galiu pastebėti nebent tai, kad autorius beveik nepalietė heteroseksuliu kunigų temos. Iš dvasininkų aplinkos pareina skaičiai, kad net iki 85 proc. kunigų gyvena konkubinate ir turi vaikų. Bet manau čia atskira plati tema, laukciau straipsnio ir apie tai. Apie tokius kunigus, kurie ‘tarnauja” Dievo tautai metų metais būdami ne malonės stovyje, jų sugyventinias, kurios vengia kalbėti apie savo isvajuotuosius isrinktuosius ir vaikus, kurie auga, gyvena kaip ir be tėvo, nes mamytės/tėveliukai draudžia apie tai kalbėti.

    • Nepaslydo Autorius niekur, tik Jūs pasiklydot tarp trijų pušaičių. Prievartos prostituto atžvilgiu nebuvo, savanoriškai ten viskas už pinigus. Tačiau kancleris nuteistas už vaikų pornografijos vartojimą (nuotraukos). Atidžiau skaitykite tekstą (ir ne tik šitą).

      • Sekant jūsų logika, teismas pripažino, kad nepilamečių prostitucija yra legalus dalykas, už kurį baudžiamosios atsakomybės nėra.

      • CC – todėl ir panaikinti kaltinimai, kad nuskriaustasis jau buvo pilnametis, be to pats atvažiavo naktį pas kunigą į butą, viskas vyko savanoriškai, už piniginę paramą. Savanoriški lytiniai santykiai tarp pilnamečių nėra draudžiami įstatymo.

  5. tik bažnyčiose pradėjo veikti ši velniška sielos skaldymo,naikinimo sėkla,o ir šeimose.Šeimų vyrai,prisižiūrėję internetinės pornografijos, medžioja jaunas bendradarbes,kaimynes,praeives ir lyg niekur nieko mano,kad tai normalu.Yyra lengvabūdiškai šeimos,daug šeimų,kenčia vaikai,kurie užkrečiami šia neištikimybės Dievui,artimui ir tėvynei sėkla,toliau žaloja jau savo likimus tokiu pačiu lengvabūdišku požiūriu į seksą,abortus,o šeimos ir vaikų nenori.

  6. Geriausia rasyti visus skundus Nuncijui!
    Nes kaip matom,vyskupams zmones nerupi,jiems rupi tik garbe ir pinigai!
    Matome kas dirba kurijose,visiskai nepatikimi zmones!
    Tad vienintele viltis dar Nuncijus!
    Jei ir sitas nepades,tai…Dieve padek Lietuvelej

    • Jei kanceliarija apie kanclerį neperdavė dokumentų vyskupams, kur garantija kad nuncijaus sekretoriatas jam perduos laiškus? Vieša paslaptis, kad sekretoriai kurijose yra ypač svarbūs personos: jie gautą kompromata apie pazystama arba vokelį davusį kunigą gali užkišti į apatinį stalčių arba išvis sunaikinti. Dėl to nenuostabu kad kai ko vyskupai tikrai nesužino

  7. nemalonu,kad katalikų bažnyčią krečia šie nepabaigiami skandalai.Ir į bažnyčią eiti kažkaip nejauku.Pas protestantus ,ko gero,geriau,-tokių skandalų mažai.O dėl aplamai krikščionybės,tai krikščionims laikas į katakombas.Nes pasaulis jų nepriima,pasaulis sunkiai serga ištvirkimu,persisotinimu ir ” nesižinojimu,ko nori”,-kaip sakydavo močiutė.

  8. Dėkoju Tomui Viluckui už straipsni, pritariu , kad reikalingas atsivertimas kiekvienam asmeniškai ir visai Bažnyčiai kartu. Dieve Šventoji Dvasia ateik i mūsų širdys, i mūsu gyvenimus , i müsu Bažnyčia, perkeisk mus.

  9. Vienuose apreiskimuose Svc. Mergele Marija sakė, kad sėtonas labiau džiaugiasi kai nupuola vienas kunigas, nei tukstantis pasaulieciu. Tokia didelė yra kunigo vertė. Matyt ir puolimus jie patiria gerokai stipresnius, nei eiliniai tikintieji. Mergele Marija sako ju neteisti, o melstis uz juos. Jie atsiskaitys Dievui, jeigu nera kriminalo, tik istvirkavimas. Jeigu yra kriminalas, tai turi atsakyti pagal istatymus.

  10. na va matai, Tomai, ką pridirbai? Kiek laimingųjų džiaugiasi tavo parašymu… Nei vieno nuliūdusio dėl dvigubų standartų..

    • Ponia, tiesa mus išlaisvins. Ne visiems priimtina stručio pozicija. Straipsnis puikus. O kad žmonės jį aptaria ir yra neabejingi, tai yra labai gerai.

    • dvigubi standartai tiesiog klesti tiek Lietuvos visuomenėje, tiek Bažnyčios hierarchijoje. Pirmiausiai – niekas nesipiktino, kai staiga iš raštininkėlio patapo arki.. Dabar, šunims draskyti atiduotas nuostabus vyskupas Poniškaitis… Čia tiek, kiek apie Vilnių matau iš savo kaimo

      Dvigubi standartai yra tie, kad pas mus tiesiog klesti pedof… ja Tą puikiai paliudijo riebus seimūnas ir leidimas jam dingti…Visi tyli. Kodėl tyli tie, kurie piktinasi čia linksniuojamo kunigo “papiktinti”?
      Kaip Lietuvoje ir jos Bažnyčios hierarchijoje žiūrima į kunigus, kurie atvirai kalba apie gender blogumą? – Ogi , kalbant populiariai, jie “cancelinami” iš viešo gyvenimo, tremiami į užkampius…Buvo Garliavos įvykiai. Ten irgi buvo kunigai, aktyviai stovėjo už mergaitės gynimą..Nu ir?…Šeimų marše aktyviai dalyvavo kunigas Grigas… Nu ir??? Visi ištrinti iš viešumos…. Rudenį į mokyklas ateis genderinis vaikų ugdymas..Nu ir? Kur vyskupų susirūpinimas, kur visuomenės pasipiktinimas?

      Galų gale, kiek gali Bažnyčia atsiprašinėti? Kas to nori? Ogi tie, kurie Bažnyčioje mato savo asmeninį priešą – t.y., moralės saugotoją. Taip, yra kunigų, nusidėjusių šia bjauria nuodėme…Tačiau Bažnyčioje yra išpažinties sakramentas, o valstybėje – teisėsauga. Lai kiekvienas atlieka savo darbą. O ne šoka pagal neaišku kieno dūdelę

  11. įdomu, ar Virbalo atsistatydinimas nebuvo susijęs su minėta nuodėme? Kažkaip labai greitai ir keistomis aplinkybėmis jis atsistatydino.

  12. Autoriaus parašymas, kad Bažnyčioje įsitvirtino homoseksualus tinklas, kuriame esantys dvasininkai aktyviai dalyvauja pasaulio nukrikščioninimo procese, medžiodami berniukus, yra skandalingas.
    Iš šio pasakymo galima suprasti, kad Bažnyčioje yra įsitvirtinusi homomafija, veikianti sutartinai kartu, kurios nariai padeda vieni kitiems ir dengia vieni kitus su tikslu gauti vis naujų aukų.
    Ar galima konkretizuoti, kas priklauso šiai homomafijai Bažnyčios viduje, ar tai tik eiliniai dvasininkai ar ir svarbių šventovių vadovai, ar yra ir hierarchai.
    Reikia įvardinti visus tokius, kurie griauna Bažnyčią iš vidaus, ištraukti juos į dienos šviesą.

  13. katalikų tikėjimas vargsta su šia piktžaizde,-ar ne laikas naikinti celibatą.Šie skandalai gožia Tikėjimo žodį ir verčia šią religiją niekais.Žmonės pereis pas protestantus.

    • Kas yra celibato naikinimas šiame kontekste? Vaikų prievartavimas be teisinių pasekmių, ar jiems duoti moterį su vaikais, kad prievartauti savus? Negretinkit dorų kunigų aukos Dievui su iškrypėlių paleistuvystėmis.

  14. Pragaro vartai nenugalės! Ko gi mes čia sukame galvas, piktinamės? Gal paveskime Dievui Bažnyčios reikalus? Gal geriau skirkime tą laiką maldai už Bažnyčią, vyskupus ir kunigus vietoje komentarų rašinėjimo? Tai ir būtų atsivertimas, o ne žibalo pilstymas panašiais straipsniais. Ramybės Jums!

  15. Tik ar jie geba slėptis, abejoju. Jei nebūtų abejingumo, plika akimi matyti, kuris skelbia vaivorykštės tiesas, o ne Kristų.

  16. Manau neturėtume koncentruotis į antraeilius dirgiklius, kurie kelia daug emocijų, bet jų reikšmė Lietuvai yra maža. Pagrindinis dėmesys turi būti nukreiptas į pirmo svarbumo klausimus, kurie gali turėti dideles pasekmes visai Lietuvai – tai gėjų partnerystės įstatymai.
    Manau nėra atsitiktinumas, kad kanclerio ir to jaunuolio istorija atsiskleidė būtent tuo metu, kai svarstomas partnerystės priėmimas. Manau, kad ši istorija yra suplanuota švabomasonų smegenų centruose su tikslu nukreipti Bažnyčios vadovų ir visuomenės dėmesį nuo esminio Lietuvos klausimo. Vyskupai ir Bažnyčia ir mes visi, vietoje to, kad reaguotume, reikštume protestus, telktųsi visuomenė, politikai prieš gėjų ideologijos primetimą visai Lietuvai, užsiimame mažai reikšmingais skandalais, kuriuos ypač stengiasi užaštrinti ta pati švabomasonams priklausanti žiniasklaida. Šio skandalo eskalacija ir vystymas – tai žaidimas švabomasonų naudai.
    Šio skandalo sprendimas yra paprastas, galimi du variantai:
    – jei jaunuolis yra sukčius, o kancleris nekaltas, tai jaunuolis turi atsakyti teisme.
    – jei jaunuolis yra teisus ir kancleris juo naudojosi, tai turi atsakyti tiesioginiai kaltininkai, kancleris turi palikti kunigystę ir atsisatydinti tie žmonės, kurie jį priėmė į svarbias pareigas.
    Ir viskas.
    Istorija baigta.
    Dabar užsiimkime tikrai svarbiais dalykais visai Lietuvai, bandymu homoideologiją primesti visai Lietuvai, bandymu atlikti antivalstybinį veiksmą, padaryti neteisėtą perversmą keičiant konstitucinę visų mūsų įtvirtintą šeimos sampratą, ir visai sukčiavimo ir melavimo schemai, kuria naudojasi švabomasonų statytiniai siekdami savo purvinų tikslų.
    J. E. Lietuvos Vyskupai, Jūs esate moralinis autoritetas, už Jus nėra didesnio, visiems Lietuvos žmonėms reikalingas Jūsų svarus žodis, ypač šiuo metu kai mūsų šeimos ir jaunimo sielos atsidūrė didžiuliame pavojuje. Dievas tik Jums suteikė tokią galimybę iškelti šeimos, doros ir krikščioniškų vertybių vėliavą, paskui kurią sektų didžioji dalis, daugiau nei 70 procentų, palaikančių šeimą Lietuvos žmonių. Jūs turite galimybę pareikšti garsiu tiesiu pareiškimu, kad nepritariate ideologijoms, nukreiptoms prieš šeimą, dorą, Šventą Raštą. Dabar yra tas laikas kai labai reikalinga druska, apsauganti Lietuvą nuo supuvimo toli į priekį tolimoms kartoms, kuriose Jūsų darbas duotų tūkstanteriopą derlių.
    Jūs turite Dievo Žodį, ištarkite tiesos žodį, taip, kaip ragina Tiesos Dvasia, panaudokite Dievo Žodį kaip dviašmenį kalaviją.
    Pasitikime Jumis ir suteikiame Jums savo pritarima ir visišką palaikymą.
    Telydi Viešpats visus Jūsų darbus Viešpaties garbei.

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte