Telšių vyskupas Algirdas Jurevičius: popiežius nori, kad visi pasijustų svarbiais ekspertais

Šiuo metu Katalikų Bažnyčioje vyksta sinodinio kelio pirmasis etapas. Ne vienam katalikui kyla klausimų apie šį procesą. Todėl su sinodinio kelio Lietuvoje Nacionaliniu referentu Telšių vyskupu Algirdu Jurevičiumi kalbėjomės apie sinodiškumą, būgštavimus, kylančius ne vienam Bažnyčios veikloje dalyvaujančiam, pagundas ir išminties būtinybę. Vyskupą A. Jurevičių kalbino Tomas Viluckas.

Dažnas katalikas nesupranta kas yra šis sinodinis kelias. Kodėl iškilo būtinybė kviesti visą Bažnyčią į sinodą, kokia yra popiežiaus intencija?

-Po Vatikano II susirinkimo vyskupų sinodai vyksta reguliariai kas 3 – 4 metus ir skiriami įvairioms specifinėms sielovados temoms. Prieš kiekvieną sinodą vyksta specialistų diskusijos ir renkama informacija iš vietinių bažnyčių visame pasaulyje. Šis procesas palietė ir Lietuvą, nes sinodas šeimos klausimais siuntė klausimynus ir prašė informacijos šeimų sielovados darbuotojų, o sinodui jaunimo tema informaciją teikė ne tik jaunimo centrai, bet temos ir klausimai buvo viešai paskelbti oficialioje Katalikų Bažnyčios svetainėje katalikai.lt.

Šis sinodas išskirtinis tuo, kad jis nagrinės pačią sinodalumo temą, kuri pirmiausia svarbi ne kuriai nors specifinei grupei, bet visiems Bažnyčios nariams. Popiežius nori, kad kalbant apie sinodalumą visi pasijustų svarbiais ekspertais ir pateiktų svarių įžvalgų, kuriomis bus siekiama praturtinti Visuotinę Bažnyčią bei sustiprinti visų bendrą atsakomybę už Bažnyčią.

Didžiausia sinodo nesėkmė būtų jei praeitų formaliai, kaip sakoma „dėl paukščiuko“. Kokios yra garantijos, kad eilinį kartą nebus užlipta ant formalizmo grėblio?

-Sinodinis kelias yra adresuojamas visiems Dievo tautos nariams, o ne vien dvasininkams. Tad nuo žmonių aktyvumo ir noro atvirai pasidalinti savo mintimis bei įžvalgomis labai daug kas priklausys. Popiežius įvardija visą eilę pagundų, kurios gali trukdyti sinodiniam keliui: vesti save pačius, užuot buvus vedamiems Dievo, pagunda sutelkti dėmesį į save ir savo rūpesčius, pagunda regėti vien „problemas“ ir dėmesį telkti vien į struktūras ir t. t. O „dėl paukščiuko“ popiežius taip pat įspėja, kad „netupdytume Šventosios Dvasios į narvelį“.

Pasklidus žiniai apie būsimą sinodą pasigirdo ne tik entuziastingi, bet ir skeptiški balsai. Dalis katalikų baiminasi, kad Bažnyčioje įsitvirtins demokratija, pradės reikštis liberalizmas.

Šį požiūrį Vademekumas taip pat priskiria prie pagundų. Laikant sinodą savotišku parlamentu „sinodalumas tada supainiojamas su „politine kova“, kai viena pusė, kad valdytų, turi nugalėti kitą. Sinodalumo principui priešinga kurstyti priešiškas nuotaikas ar skaldančius konfliktus, keliančius pavojų Bažnyčios vienybei ir bendrystei“. Dvasinė teologija pataria su pagundomis kovoti.

Vokietijos Katalikų Bažnyčioje sinodinis kelias vyksta jau dvejus metus. Pagrindiniai ten svarstomi klausimai-moterų ordinacija, kunigų celibatas, vienalytės sąjungos. Kitaip tariant, siekiama persvarstyti Bažnyčios mokymą. Ar sinodo procese nėra užkoduota galimybė tokio pobūdžio pokyčiams?

-Vokietijos katalikai pradėjo sinodinį kelią, kuris turi mažai bendrumų su popiežiaus Pranciškaus inicijuotu procesu. Tai matoma netgi vizualiai, nes logotipai skirtingi, skirtingos svarstomos temos ir sprendimų priėmimo būdai. Popiežius taiko į esmę, nes ypač akcentuoja apmąstymą ir maldą, iš kurios gimsta įžvalgos, aptartos ir „patikrintos“ grupelėje. Būdamas jėzuitu popiežius iškelia skyrimo dovaną, paremtą šv. Ignaco Lojolos dvasių skyrimo metodu.

Telšių vyskupas Algirdas Jurevičius / Telšių vyskupijos nuotr.

Būtų klaida į viena suplakti krikščioniškojo tikėjimo doktrinos dalykus, kurie remiasi dieviškuoju apreiškimu, ir grynai disciplinarinius ar struktūrinius patvarkymus. Taip pat būtų naivu manyti, kad pakeitus kokias nors struktūras staiga atgimtų parapijos, žmonės imtų plūsti į bažnyčias, pasikeistų visuomenė ir t. t. Panašaus pobūdžio eksperimentai keičiant krikščioniškąją doktriną buvo atlikti kai kuriuose protestantiškuose bendruomenėse, bet sulaukta priešingo rezultato, nei tikėtasi.

Popiežius Pranciškus eina saugiu keliu, nes sinodinio kelio pagalba nori mus giliau įšaknydinti Kristaus slėpinyje, tampriau sujungti su Bažnyčia ir paskatinti Bažnyčios bei pasaulio vaisingą dialogą.

Kadangi sinodinis kelias pagal idėją turėtų būti atviras procesas, kokie yra saugikliai, kad šiuo  atvirumu nepasinaudos Bažnyčiai priešiškos jėgos? Pvz., per atvirus susitikimus organizuos provokacijas.

-Tikime gera žmonių valia ir noru pasidalinti savo nuomone. Priešišką nuomonę taip pat reikia išklausyti ir maldos tyloje spręsti apie jos pagrįstumą. Bažnyčia visų pirma yra besimeldžianti bendruomenė, nes iš santykio su Dievu kyla visos artimo meilės ir misijinės veiklos iniciatyvos.

Neišvengiamai sinodinis kelias kalba apie Bažnyčios misijos apmąstymą, kas implikuoja kritišką padėties vertinimą. Prisipažinsiu sunkiai įsivaizduoju situaciją, kad kokiam nors kaime ar miestelyje parapijietis savo klebono akivaizdoje kritiškai pasisakytų. Kas užtikrins viso proceso veiksmingumą, skaidrumą?

-Pats kritikos procesas iš esmės yra pozityvus, jei norima situaciją geriau suprasti, įvertinti ir padėti keistis į gera. Gaila, kad kartais kritiką naudojame kitus paniekinti ar pažeminti. Kartais mūsų vertinimai atveria sopulius, prie kurių reikia artintis su meile, nes kitaip jie negalės būti pagydyti.

Kartais mūsų vertinimai atveria sopulius, prie kurių reikia artintis su meile, nes kitaip jie negalės būti pagydyti.

Parapijų kunigai raginami inicijuoti diskusinių grupelių susitikimus, bet patys nebūtinai privalo juose dalyvauti, nes tam yra ruošiami grupelių moderatoriai. Savo vyskupijos kunigų prašau dalyvauti susitikimo pradžioje ir pabaigoje, o visą grupelių dinamiką patikėti moderatoriams.

Sinodinio kelio procesas bus veiksmingas, jei žmonės atvirai pasisakys, vieni kitus išgirs ir bandys suprasti bei derinti net ir priešingas nuomones.

Kaip žmonių pasiūlymai bus atrenkami ir sintezuojami? Kokiais kriterijais remiantis bus sprendžiama, kurios įžvalgos vertos tolesnio svarstymo, o kurios – ne?

-Noras visą dėmesį kreipti į pasiūlymus bei įžvalgas yra pagrįstas, bet svarbiausia – išmokti sinodalumo ir atviros diskusijos. Kadangi sinodo temos yra aiškiai apibrėžtos ir pateikti pagrindiniai klausimai, neturėtų būti sunkumų sugrupuoti įžvalgas pagal temas ir jas įvertinti. Pirmiausia apie pateiktas įžvalgas spręs grupelė, kurioje tos įžvalgos gimė. Po to jas vertins vyskupijos paskirta sinodo grupė, vadovaujama vyskupijos koordinatorių bei vyskupo. Dalis įžvalgų bus susijusios su vietinės Bažnyčios kontekstu ir gali neturėti įtakos Visuotinei Bažnyčiai, bet jų įvardijimas ir diskusija davė naudos vietinei bendruomenei. Manau, kad tolesniam svarstymui turėtų būti parinktos universalesnės įžvalgos.

Kadangi šį procesą tik pradedame ir neturime dar gavę jokių įžvalgų, sunku į šį klausimą tiksliau atsakyti. Be to, iš Vatikano taip pat tikimasi gauti tikslesnes gaires, kaip susisteminti gautas įžvalgas.

Ko labiausiai reikia, kad Bažnyčia vis labiau taptų sinodine?

-Sinodas iškėlė tris raktinius žodžius – bendrystę, dalyvavimą bei misiją. Jei bent vieno iš jų trūksta, tai – signalas, kad Bažnyčia turi problemų su sinodiškumu.

Ačiū už atsakymus.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

87 KOMENTARAI

  1. Ponas Jurevičius jau pasijuto “SKIEPŲ” ekspertu. Skaitėm jo “homiliją”. Savikritiškas seminarijos pirmakursis to sau neleistų. APGAILĖTINA.

    • komentuokite straipsnį, o ne savo sapnus. Apgailėtina, kai žmonės kabinasi į atlapus ne į temą. Ką turite pasakyti apie sinodą?
      “Nepaklusnumas”, mat….

      • Čia ne sapnai. Ekscelencija vyskupas viename savo pasisakyme, remdamasis evangelija (epizodas apie į vestuves atvykusius svečius), bandė pateisinti tą vadinamąjį “galimybių pasą”. Tiesiog pašaipiai, net niekinančiai kalbėjo apie žmones, skirstydamas juos į dvi rūšis – su “pišpasiu” ir be jo. Nors jeigu būtų išties nuoseklus, tai gi galėjo pacituoti APREIŠKIMĄ JONUI, kur piktojo ženklui (…kas neturės to ženklo, negalės nei pirkt, nei parduoti) šių dienų realybė yra tiesiog PRANAŠIŠKA. Štai čia ir yra mano PASIŪLYMAS SINODUI. Aš kviečiu Bažnyčią būti MAŽUTĖLIŲ PAGUODA, o ne valdžiai pataikaujančia “viešaja įstaiga”. Gana jau, kad sėdi Tautai ant sprando politinių psichopatų gauja, trypianti LR Konstituciją ir Visuotinę žmogaus teisių deklaraciją… O kai kurie vyskupai tai gaujai dar ir “turavoja”. Apgailėtina.

      • Jus tiesiog nezinote algirduko-pimpačkiuko, kuris sako, kad bažnycioje kaip ir gamtoje, – islieka geriausiai prisitaikantys ????????????

      • Anonimas pasakė auksinę tiesą. Pritariu kiekvienam jo žodžiui. Bažnytiniai klerkai senai nusipjovė į Kristaus mokslą ir šliaužiodami priešais glušelių valdžią padlaižiauja, net šlykštu… Ką pagamino anglikonai, liuteronai ir rusų imperijos popai, tą dabar gamina katalikų kleras. Neduok Dieve, Šimonytė su Dulkiu užsirūstins – mokesčius dar uždės, paramų nebeduos, pensijas nuims… Juk reikia koja kojon su stipriaisiais eiti, o ne su baudžiaunykais, kurie į aukų skryneles tik skatikus išgali mesti…

      • Tas vyskupo straipsnis ir galimybių paso pritempimas prie evangelijos man irgi labai nepatiko. Geriau kalbėti apie dvasios reikalus, malonę, nuodėmė, atgaila, išganymą, o ne daryti žmonių segregacija kuri su Tikėjimu neturi nieko bendra

      • Pritariu jums. Baisu, kad bažnyčia šitaip klaidina žmonės dėl skiepų ir dėl kitų dalykų. Sinodas iš vis košmaras…. Įteisinti… Gražią forma vienalytės santuokas. Ačiū jums už žodį.

      • Asd jau skiepuka gavai i desini petuka, trecio lauki, QR koduka turi, visa zveries komplektuka..

      • Paprasyti komentuoti pagal tema – tai trolinimas, o pliauksti ne i tema – nera trolinimas?
        Ar su galva viskas tvarkoje?

  2. Atėjo jau ta diena, kai galima pamatyti tikrus pranašus nuo apsimestinių. Tereikia stebėti jų darbus. “Jėzus bylojo savo mokiniams:
    „Niekas negali tarnauti dviems šeimininkams: arba jis vieno nekęs, o kitą mylės, arba prie vieno bus prisirišęs, o kitą nieku vers. Negalite tarnauti Dievui ir Mamonai. “Mt 6, 24–25

    • Apie tokius, kaip tas vyskupėlis, Kristus nevynioda,as į vatą aiškiai pasakė: “Kas papiktintų vieną iš šitų mažutėlių, kurie mane tiki, tam būtų geriau, kad asilo sukamų girnų akmuo būtų užkabintas jam ant kaklo ir jis būtų paskandintas jūros gelmėje.” (Mt 18, 6)

      • Vyskupelis is jurewicz gimines, kauno statytinis, saviski atgal susigrazino po gedingo liongino pabegimo.

  3. Jėzus pasakė: „Žiūrėkite, kad nebūtumėte suklaidinti, nes daugelis ateis, prisidengę mano vardu, ir sakys: ‘Tai aš!’ ir: ‘Atėjo metas!’ Jūs neikite paskui juos!

  4. Tai parapijų elitas. Savivaldybių darbuotojai, verslininkai, pasiturintys. . . Kur paprastas žmogus? Jei dabar parapijose skaudinami ir skaldomi žmonės. Klebonu elgesys turi keistis, kad vestų link tikėjimo, maldų, sakramentas. Bet. . .

  5. Borgolio jau visai atvirai remia komunizmą. Sinodas tik dėmesio nukreipimas nuo pasipktinusių naivių katalikų. Tegul jie ten diskutuoja apie ką nori ir kiek nori. Svarbu, kad niekas nesutrukdytų Great reset. 2 metai demokratijos ir dešimtmečiai Borgolio palaimintos tironijos.

  6. Nieko neduos. Niekas nesirūpina žmonių sielovada parapijoje. Lyderiauja tik klebonu draugai. Žmonėms tas nepatinka, kad kartais nėra ir padoraus elgesio. Kodėl? Nes nebėra kunigų, kurie būtų moraliniai autoritetai. Dabar stipriai turi patys kunigai tarpusavyje susivienyti. O ne konkuruoti tarpusavyje, kas nėra gražu. Pavyzdį rodyti žmonėms.

  7. Vyskupelis kaip mazasis feodalas savo dvare. Pranas bando sulauzyti sia tradicija, palinkekime jam sekmes, ir kad tik kiti monstriukai neuzgimtu.

  8. Pagarbos stoka parapijų klebonų vikarams, klierikams. Baisu kokia valdžia yra klebonu. Jie be jokio jautrumo, be meilės, be dialogo, visi pinigai eina klebonas. Bėda, kad jauniems suteikiamas klebonu statusas, sulaužo negrįžtamai žmogiškumą. Todėl klebonu ir didelė valdžia. Paprastų žmonių net neprisileidzia klebonai, žmonės bijo, bijo, bijo kreiptis pas klebonui bėda, nes reikės daug pinigų. Seniau buvo didelis klebonu žmogiškumas bažnyčiose. Dabar to nebėra. Reikia pirma susesti kunigams ir ieškoti būdų, kaip susigrąžinti žmones į baznycias, kaip padėti žmonėms. Tikybos mokytojų darbas nėra pakankamas, nes nesistengiama ugdyti vaikus, puoselėti jų dvasinį pasaulį. Daugiau reikia įtraukti pasauliečiams, nes tikybos mokytojai nedavė jokio rezultato. Kaimo močiutė geriau paruošia vaikus pirmai Komunija negu mokytojai. Nebėra autoritetu.

    • Jo, plebonas kaip vietinis feodalo magnatas , o vikaras tik jo pastumdelis. Nebent favoritas-myluciukas. Susiede tarpusavyje vieni kitu nepakencia. Apsimetineja..

      • Nėra tarpusavio sutarimu kunigų? Baigė teologiją, kokios mokslus baigė. O ką daro , vienas kito nepakenčia. Ar čia krikščioniškas elgesys tarp kunigų? Kaip tokie kunigai dar gali ir kodėl leidžiama klausyti išpažinčių? Jeigu vienas kito nekenčia, tai kaip išsaugos išpažinčių paslaptis. Žmonės vis mažiau eina išpažinties. Kodel? Nes nesijaučia saugus. Juolab, kad kunigai meta kunigyste. Ir kt. Melskimės, kad kunigai eitų doros kelių ir meilės žmogui. Amen.

  9. Tai Br. Paulius. Nebijo, drąsus. Patikėkit žmonės labai jį vertina. Po daug metų šis Brolis bus pripažintas.

  10. Neblogas. Jis nebijo su senyvo amžiaus žmonėmis nusipaveiksluoti. Jam nereikia gražių kūnų ir statuso žmonių. Jam reikia maldų, giesmių, bažnyčia statyti…

  11. Tegul sugrąžina aukas parapijiečių, kurie su didele meile ir pagarba aukojo klebonams. Atidavė daug ką Maksas, piniginės aukas, o jie kaip elgiasi? Meta kunigyste lengva ranka, nes neturi atsakomybės.

    • Aukos aukojamos Dievui, ne kunigui! Liūdna žinoti, kad iki šiol aukojote tik kunigams….
      O smerkti kunigus palikite Dievui – ne Jums juos teisti. Ir gyvensite didesnėje ramybėje.

      • Paprastiems žmonėms skaudu yra, kad jie dirba po 12ar14 valandų. Aukoja kunigams ir matoma, kai važinėjama su prabangiais automobiliais, na. . . Kai dalis visuomenės gyvena skurde, ligoje, negalios, depresijoje. Kodėl bažnyčia nemato šios visuomenės dalies. Niekas neteisia kunigų, bet skauda matyti, kai prabangiai gyvena. Kodėl perka butus, namus, kai tuo tarpu šeimos paskolas ima būstui ir įsipareigojo visam gyvenimui bankui mokėti. Tiesa, už kunigus labai meldžiasi žmonės. Sinodas bus arba trauks žmones prie maldos, arba dar labiau atskira žmonės, nes vietos elitas bus svarbus. Žmonės mato kas gyvena dorai, o kas ne. Žmonėms skauda, labai skauda.

      • paprastam žmogui, norinčio ramybės, patarimas: daugiau melskis, mažiau pavydėk ir daryk, ką privalai daryti. Dievas neužtruks su pagalba 🙂

      • Pavydo nėra. Tik skaudu, kad paprasti žmonės kenčia. Jiems reikia dialogo su kunigu, dvasinio pastiprinimo. Peršasi mintis, kad parapijoms nereikia silpnų žmonių, nereikia ligoniu, sergančių. . .

      • Asd nusisneki iki begalybes, pinigines aukos ne Dievui, bet kunigu ir darbuotoju islaikymui, baznycios pastato islaikymui, „fejerverkam“, caritui, ir vyskupijos poreikiams.

      • Tau, Tadai, atsakau.
        Aš kiekvieną sekmadienį aukoju 10% nuo savo pajamų DIEVUI, ne kunigams. Mano paaukotus pinigus gauna konkretūs žmonės. Tegul juos gauna. tik reikia suprasti, kad surinkti pinigai yra parapijiečių auka Dievui, o po to – jo tarnautojų išlaikymui. Jie irgi turi pragyventi. Jie – mūsų patarnautojai… Naudos gavėjai turėtų susimokėti už paslaugas… Ar ne?
        Aukojame Dievui – tai svarbiausia!

      • Asd ar Duona parduotuveje perka Dievas? Kura degalineje, perka Dievas? Sildyma baznycios, kad tau sikna neprisaltu irgi apmoka Dievas? Kunigu (daugumos)masinos ne is salonu, mano pirma kainavo 9k € volvo s60, puiki masina rekomenduoju.

  12. Geras dalykas yra sinodas. Tai turėtų pakilnoti kiekvieno pakrikštytojo savimonę, gal kiek pradės bent dilgčioti. Visi tikisi kažko naujo, modernaus. Bet Bažnyčia gyvuoja virš 2000 metų. Ji apdulkėjo, dūmas aptempė akis. Jau kuris laikas Lietuva neišaugina šventųjų. Ar tai nėra reiškinys, kad vyksta parazitavimas. Juk reiškiasi tik daktarai, profesoriai, nes jie moka gražiai pašnekėti suvaidinti, nuspręsti. Kas bažnyčioje veikia, skaito, organizuoja? Tai tie, kurie parodo savo statusą, jis turtingas ūkininkas, ar meras, ar turintis verslą, turintis daug pinigo, nes gali paremti projektus, galų gale yra madingas. Bet ar jį lydi sakramentinis gyvenimas? Vargeta reikalingas ten, kur pilvotas nenusilenks. Ir patikėkit, niekas daug nenorės vargti su tuo prasčioku, ką jis mano apie Bažnyčią. Vienas, berods, šventasis tai pramatė, Kaip norėtų būti skuduru, kuris nuvalytų. kad Bažnyčioje bent šviesiau būtų. Ką gi ten jis norėtų nuvalyti? Gal, Bažnyčia turi sakralumą, turi skrynią sakramentų, kuriais dauguma nebemoka naudotis. Taigi paties Kristaus palikti ženklai… Ne skiepai išgelbės Bažnyčią, ne politika išgelbės Bažnyčią, ne Sorošo fondai išgelbės Bažnyčią, bet ta vargšė našlė metanti paskutinį pinigėlį, tas raupsuotasis, kuris šaukė visa gerkle, tas apšauktas vienuolis, kuriam uždaromos sienos skelbti. Ir tas, kuris sugebės nupūsti dulkes ir iškels Bažnyčios turtus naudojimuisi… Gavosi pamokslas.

    • tikrai, gavosi net ne pamokslas, bet visa deklaracija 🙂
      Kai kitą kartą savo artimą vadinsi pilvotu, prasčioku ir panašiai, susirūpink savo paties sielos tyrumu.
      Po to pasisakyk dar kartą.

    • Sventuju skelbimo procesas kainuoja didelius pinigus, reikia bent puse liamo, vien tik matulionio sarkofagas kainavo 100k euru, iskilme 1 liama. Jo paveiksla , kad ir sudarkyta, ivanauskas ir ta lenkijoje uzsake, ten pigiau. Tai prabangus dalykas.

    • Jurgis Matulaitis norejo buti skuduru ta jis raso savo knygoje, beje jis dar ne sventas, nera stebuklu ir pinigu, ir ji isgrudo is vilniaus katedros, dabar jo vietoje lenkas ciepliak laimina, o Matulaitis salia antilietuvio bandurski koplycioje mazyteje mozaikoje, apgailetina.

  13. Jeigu tu iseini is darbo arba tave ismeta, ne vagystes atveju, ar tu iseidama atiduodi savo gautas pajamas ?? Ar tau viskas gerai? Aukos tai kunigo alga , jis tau nieko neskolingas, net ir isejes del mobingo ar presingo, ar kitu priezasciu!

    • Iš ko sklinda tas mobingas? Bet kodėl ne viešinimas tas mobingas viešai visuomenej? Juk dvasininkai yra labai išsilavine asmenys. Su didele erudicija ir morale. Nejaugi nėra tokio supratimo, atjautos, pagalbos tarp kunigų? Žmonės meldžiasi už kunigus ir palaiko, bet, deja, ne visada bažnyčia eina į dialogą su žmonėmis. Bet manau keistis viskas, kai vieni kitus pradėsime gerbti.

      • Kun. Zbignev Mickevič nepakėlė mobingo ir presingo, prisigėrė alkoholio su raminamaisiais tiek, kad reanimacija neišgelbėjo… Formaliai – “mirė ligoninėje”.

      • Nera, ir ne visi eruditai ir aukstos morales, ydu apstu, o chamu kiek, ciniku, piktavaliu, melagiu, manipuliatoriu.

      • Tai kaip galima eiti išpažinties? Niekas nebeis jau. Tik vaikus verčia ir kas nori sliuba imti. Greitai niekas išpažinties nebeis. Kam? Tyčiotis iš žmonių? Tik nesakykite, kad Dievui pasakoję nuodėmes. Sibiras turi nedelsiant naikinti išpažintis, tik tada žmonės sugrįš ir jausis saugūs. Paklausykite kokiepletkai vyksta, kaip girdisi klausklose pokalbiai, nū kažkas tai baisaus. Kodėl neutrikrinamas bent jau klausyklą ir žmonių didelis ardymas. Ar bent trys metrai yra atstumas, kad nesigailėtų?

      • Ne Sibiras, o Sinodas turi panaikinti išpažinčių klausimą. Taip bus ir geriau, ir pasitikėjima pelnys bažnyčia.

      • kai susikuri sau patogų dievą, tai ir išpažinties nebematai reikalo eiti. Tik Dievas yra ne žmonių sukurtas, o Visagalis Dangaus ir žemės Kūrėjas.

  14. Kiek kunigai aplankys tuos, kurie likimo palaužti ir negali sekmadieniais lankytis baznyciose? Gal juos negina pampersu ir gulinčio žmogaus kvapas? Labai ligoniai žmonės laukia kunigo namuose, kad ateitų ir pakaitinti. Skauda žmonėms. Organizuoja šventes neįgaliųjų organizacijos ir bendruomenės ir kviečiasi visada kunigą. Žmonės labai laukia palaiminimo ir dvasinio pokalbio bent porą minučių. Vis laukia. Kaip galvojate jis ateina į neįgaliųjų bendruomenes ? Palieku atvirą klausimą . . .

    • Pora minuciu nebuna, bent puse valandos, praktika, o aukos jokios, kisa saldaini, obuoli, nieknieki, geda, monetu neimi, negalima, paskutiniai, o kuras, amortizacija, parkingas kainuoja. Smarve tai apsileidimas ir neprieziura, negi ziaukciosi uzsukes i tokius namus, buta. Begsi lauk.
      Kunigas i namus, Dievas i namus, todel bent ligonio kambarys privalo buti svarus, tvarkingas, isvedintas. Uostyti dujas slykstu, o dar save nuodyti. Bet daug egoizmo, nejautros, zmonese. Kunigas ne pageidavimu koncertas, ne psichiatras ir ne psichologas , isskyrus kun. Peskaiti, jis dipl.psichologas, ir ne sanitaras. Kunigas pirma dvasininkas! Tik sakramentai, sakramenalijos ir tikejimo dalykai, ne psichoziu ar marazmatiku gydymas, tam jis daugumoj atveju neturi kompetencijos.

      • Ar kaltas žmogus, kad pats negali pasirūpinti savimi? Ir dėl kvapo nenori ateitį kunigas? Juk ateis senatvė ir kunigams, gali būti, kad reikės pamperso. O jie garantuoti, kad kas jais labai jau pasirupins? Tik iš žmogiškumo padės kažkas. Ir kodėl toks nesupratimas ir empatijos stoka silpnesniems visuomenės nariams? Kol nepaliečiamai erdvė tol visi pasikėlę ir teisus, ai tiek to. Sėkmės

      • “Seni pelai niekam neteikalingi”, dar apsileide, marazmatikai, paskende priklausomybese, jus daug norite, o nieko nedarote, geriau neprievartaukite nei saves, nei kunigo! Reguliariai lankykite savo parapija, svMisias, kasdiena, gyvenkite dorai, ligoniukam Marijos radijas siuncia linkejimus, zinoma ir auku praso. Paslijusia sveikata kunigas taip pat nurasomas i parastes. Pampersu kolkas dar niekam nereikia. Iprastai mirsta kunigai staiga nuo infarkto, arba kepenu cirozes, isimtys chroniskos ligos.

      • O kas belieka motinos, kurios turi sunkios negaliu vaikus. Tunoti liudesyje. Ar daug norima, tik supratimo. Kunigai nepasiekiamai. Greitai niekas nebeis į bažnyčias, nes kaltas žmogus, nes jis nieko nedaro. . . Tebūnie. . .

    • Kai einate pas odontologa,
      ar psichologa, mokate ir ogogo kiek, o kunigui, aciu, geles lyg
      i kapines, jis ne moteriske, nebent yra isimciu, ar jam geliu reikia? Vaisinate menkaverciu maistu, girdote. Idek i vokeli, kad ir du po 50€ , zinoma jei sirdis plati, jei siaura, kunigo nekviesk, negaisink laiko.

  15. Kol kas apie tą sinodinį kelią ničnieko nesuprantu.
    Paskaičiau Vademecum (Vadovą) – ir vis tiek nesuprantu.

    P.S.
    Vade mecum – a handbook or guide that is kept constantly at hand for consultation. The phrase is Latin and means ‘go with me’; it is first used (in the early 17th century) as the title of a book.
    Oxford Reference

  16. Yra ligoniu dienos. Yra Caritas. Yra Gydytojai, soc.darbuotojai, ne kunigo problema motinos sergantis vaikas, cia pirma motinos pareiga ir rupestis. Nebent to vaiko tevas kunigas. Nebukite egoistai su savo problemomis, is kur jos pagalvokite! Ir Viska sumakalavai, skaityk dar karta ir idemiai BKatechizma !!! Kiekvieno kataliko pareiga svesti Sekmadieni, dalyvauti svMisiose!

    • Atsale katalikai, egoistai, ignorantai, kai jiems blogai ismusineja kazkokias teises is kunigo. Lankai baznycia? Eini reguliariai sakramentu? Meldiesi? Adoruoji? Padedi ja islaikyti? Ar tik tada kai blogai ar nuotaika yra? Ar lakstai nuo parapijos i prapija?

  17. Aišku. Bažnyčiai visada rūpės tik turtingieji ir stiprūs sveiki žmonės. Kažkodėl turtingiesiems nekeliami reikalavimai pačios bažnyčios. Niekada jie nesulaukia kritikos iš kunigų. Kritikos sulaukia tik vargšai ir paprasti žmonės. Kaip liūdna, kad kunigams ligonio kvapas traumuoja dėl 5 min. vizito. Vadinasi, ir Dievas galbūt nemyli ligonių? Bet paprastiems žmonėms ligoniai esate svarbūs, jūs esate gyvenimo mokytojai mums, kaip sugebat išgyventi sunkumuose. Tik etiketės klijuojama egoistai irt.t.zmonems, kurie nenusipelnė. Daugiau nebeaukosiu bažnyčiai, galbūt mano dvokas erzins kunigą. . . Galbut Chanel kvepalais reikia issikvepinti, kad nedvokti bažnyčioje. Net kai ir Lietuvoje parapijoje surasomos pavardės kas daugiausia aukoja, ką tai rodo? Baisu koks susiskladymas bažnyčiose. Jeigu kunigai nesiims priemonių neis į mokyklas, neis į bendrulmenes nemotyvuos vargsu žmonių nieko nebus.

    • Nesamones rasai, kaip koks veidmainis, cicilikas, tau pinigas duonai zinoma nerupi, uz kura moki? Buto nuoma? Be pinigu niekur, atsibusk is sapnu. Marijos radijas ir tas praso pastoviai paramos. Klebonas kiekviena sekmadieni aukoja vienerias sMisias uz visus parapijiecius neimdamas jokiu sMisiu auku, stipendiju. Caritas rupinasi skurdziais. Ligoninese budi kunigai kapelionai. Ketvirtadienis ligoniu diena, lankomi ligoniai. Auka vokelyje privalu palikti.

      • Būtina keisti visą sistemą, nes nebebus bažnyčia, kaip buvo anksčiau. Santuokos sakramentas klausimas ypač. Ar nematote, kad net susituokę bažnyčiojs niekas neina į mišias. Galvojate jiems įdomu? Jie tik pasifotkino. Ar tie asmenys, kurie antroje santuokoje civilineje gyvena, galvojate jiems neskauda širdies, kaip bažnyčia pati atstume juos, kaip nedorelius, kurie gyvena be bažnytinės santuokos, o tik civilineje, galvojate jie netikintys? Simonas nieko neduos bus padarome taip kaip kam naudinga. O žmonių niekas net neklaus. Kur eis atstovai? Į kokias organizacijas? Į kokias bendruomenės?

  18. Kunigystė – vienas iš nuostabiausių išsilavinimų. Tik savo žinias reikėtų panaudoti žmonėms, kad sujungti sužeistas širdis, įtrūkusius santykius, kad riedėtu keliu, tuo tikėjimo keliu. Bažnyčia dvasinis reabilitacijos centras kur veda ir vestų sužeistas sielas link Dievo ir pažinti Dievą per sakramentus. Bažnyčiose nėra sielovadų, katechezių žmonėms. žmonės neugdomi visai.

    • Pritariu minčiai, kad žmonės per mažai mato savo davasininkus, dirbančius parapijiečiams. Kunigams laikas išeiti į viešumą ir ieškoti pasiklydusių avių, o ne laukti kol pačios bažnyčios nei iš šio, nei iš to ims pilnėti. Kas bijo išeiti į viešuma, imkitės veiklos savo įprastoje aplinkoje (bažnyčiose, parapijos namuose ir pan.) Laikas kilti nuo sofų, nes to reikalauja laikmetis.

      • Paprasti žmonės pakylą nuo Šiaulių. Bet kažkodėl jaučiasi atstumai. Bet nepadidinus niekas, kodėl žmogui skauda. Taip, kunigams jau laikas eiti link žmonių. . . Išgirsti, suprasti

  19. Susėsti parapijų klebonams su žmonėmis ir paklausti kur jums skauda? Kaip bažnyčia turi keistis? Išgirsti tuos, kuriuos turi, o ne tam tikro aukšto sluoksnio grupės žmonių balso pagarsinimas, o žmonių žmonių Žmonių.. .

  20. Paskutiniai nuomonės tyrimai atskleidė, kad bažnyčia nepasitiki mažiau nei 50 procentų. Ką tai rodo? Zmonems reikia supratimo, dvasinių pokalbių, dvasinių tėvų, kurie vestų link Dievo. Tačiau tik su aukštomis pareigomis svarų vaidmenį atlieka bažnyčioje ir klebonui reaguoja tik į gydymo įstaigų direktorius, garsių menininkus, verslo atstovus. Tačiau pametė Žmogų, pametė paprastą žmogų. Atgailos sakramentu nebepasitikima, nes nepasitikima kunigais. Ar jų draugai eina prie savo draugų kunigų išpažinties? Tikriausiai ne. Turėtų pirmiausia pakeisti klausyklą, kad nematytų žmonių veidų ir žmonių netraumuotu.

    • mūsų veidus ir mūsų sielas. O dabar pagalvok – kokia prasmė reikalauti pakeisti klausyklas, kad kunigas nematytų einančio išpažinties? Ką manai tuo pasieksiantis?

      • Apsaugos žmogų, neatskleis jo tapatybės, t. Y. Veido. Kur garso izoliacija, kad kiti negirdėtų išpažinčių klaysklose? Yra dar daug pavojų. Jau nekalbant koks kunigas kaip asmuo, ar vertas pasitikėjimo.

  21. Kunigai? apsaugok dieve. Kodėl tik virš keturiasdešimt metų ir meta kunigyste. Jums nieko nesako? aš jau nebenoriu eiti išpažinties. . . Kodėl ponus aplanko klebonai? Net į kitas parapijas važiuoja? Jiems dovanos gražiausios. . . Tebūnie . . .

  22. Kenčia ir net labai, bet bažnyčia neatidaro durų, o kam? Neaktualu, būtų graži dama net namų durys būtų atidarytos. . . Žiauru . . . Liūdna . . . Verkti norisi. . . Apmaudu . . .

  23. Kad klebonai parapijose pradėtų dalinti biblijas žmonėms. Tikėjimas yra žinojimas. Kas savaitę būtų paskaitos tikėjimo klausimais. Manau, keistus daug kas į gerą. Parapijos žmones reikia ugdyti, aiškinti, drasinti, motyvuoti, bet nesityčiojant iš žmogaus. Seniau būdavo parapijose knygų pilna galėjai pirkti kiek nori ir bet kokiu knygų katalikisku. Buvo tokia gausa, nes žmones šviete. Kur dabar knygos yra? Nebėra ir nebebus. Ypač svarbu žmonėms padovanoti Bibliją, kurie yra visuomenės atstumti., ignoruojami. . . . Net šventu paveikslėlių nėra parapijose . . . Skurdumas baisus. . . Aplamai parapijiečiai nieko nežino net. . . Kunigams drąsos. Meldžiames už jus kunigai nuolat maldoje už jus.

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte