Homoseksualumas nėra nusikaltimas – popiežius

Popiežius Pranciškus pareiškė, kad netradicinių lytinių santykių nelaiko nusikaltimu. Šį teiginį jis išsakė duodamas interviu naujienų agentūrai „Associated Press”.

„Homoseksualumas nėra nusikaltimas. Taip, tai nėra nusikaltimas, bet – nuodėmė. Gerai, bet pirmiausia reikia atskirti nuodėmę nuo nusikaltimo. Taip pat nuodėmė yra neturėti gailestingumo vienas kitam”, – teigia pontifikas.

Taip pat Katalikų Bažnyčios vadovas pavadino homoseksualumą kriminalizuojančius įstatymus nesąžiningais ir paragino dvasininkus su jais kovoti.

Pasmerkė ginklų pramonę

Per interviu, kurį ginklų pramonę dažnai kritikuojantis pontifikas davė antradienį, jo buvo paklausta apie didelį civilių rankose esančių šaunamųjų ginklų skaičių ir dažnas šaudynes Jungtinėse Valstijose. Pranciškus išreiškė susirūpinimą tuo, kad griebtis ginklų „tapo įpročiu“.

„Sakau, kad kai turi apsiginti, lieka tik turėti elementų apsigynimui. Kitas dalykas – kaip tas poreikis apsiginti tęsiasi, tęsiasi ir tampa įpročiu. Vietoje to, kad stengtumėmės padėti mums gyventi, stengiamės padėti mums žudyti“, – sakė Pranciškus.

Jis pasmerkė ginklų pramonę kaip prekiaujančią mirtimi ir sakė norintis atkreipti dėmesį į problemą. „Prašom, pasakykime ką nors, kas tai sustabdytų“, – kalbėjo jis.

AP klausimą dėl ginklų plitimo tarp civilių uždavė po kelerių pastarosiomis dienomis įvykusių šaudynių, taip pat ir Kalifornijoje.

Pranciškus interviu kalbėjo ir kitais klausimais.

„Kantriai eiti Kinijoje“

Popiežius, kuris sakė, kad „privalome kantriai eiti Kinijoje“, tolesnį dialogą su Pekinu laiko savo pagrindiniu principu stengiantis apsaugoti nedidelę tikinčiųjų bendruomenę šioje Azijos šalyje.

AP paklausė, kaip tęsis diplomatinės iniciatyvos tarp abiejų valstybių.

„Imamės žingsnių, – atsakė Pranciškus. – Į kiekvieną [vyskupų paskyrimo] atvejį žiūrima pro padidinamąjį stiklą… Svarbiausia, kad dialogas nenutrūksta.“

Kalbėdamas apie Kinijos pareigūnus Pranciškus sakė, kad „kartais jie truputį uždari, kartais – ne“.

Jis tiesiai neatsakė į klausimą, kaip šį dialogą veikia Vatikano santykiai su Taivanu. Vatikanas yra tarp nedaugelio valstybių, palaikančių oficialius santykius su Taivanu, o ne su Kinija.

Konservatyvesnės Katalikų Bažnyčios grupės kritikuoja Pranciškų dėl 2018 metų susitarimo su Pekinu vyskupų skyrimo Kinijoje klausimu, turėdamos galvoje tai, kad šios šalies komunistų valdžia kartais įkalina kunigus. Tarp griežčiausių Pranciškaus kritikų yra kardinolas Josephas Zenas (Džozefas Dzenas), Honkongo vyskupas emeritas.

Interviu Pranciškus 91 metų J. Zeną pavadino „žavingu senyvu vyru“ ir „švelnia siela“. Pontifikas prisiminė, kaip kardinolas šį mėnesį atvyko į Romą dalyvauti popiežiaus emerito Benedikto XVI laidotuvėse. Pranciškus buvo pasikvietęs J. Zeną į viešbutį Vatikane, kur gyvena ir kur priešais privačią popiežiaus studiją stovi Šešano Dievo Motinos statula. Pamatęs ją kardinolas „pravirko kaip vaikas“, sakė Pranciškus.

J. Zenas pernai buvo areštuotas, nes susipyko su Honkongo valdžia dėl savo dalyvavimo dabar jau užgniaužtame judėjime už demokratiją.

Lytinio išnaudojimo krizė

Popiežius užsiminė, kad Rytų Timoro nepriklausomybės didvyriui, Nobelio taikos premijos laureatui Carlosui Belo (Karlušui Belu) išties buvo leista anksčiau išeiti į pensiją, kad jis galėtų išvengti teismo ir bausmės pasigirdus įtarimams dėl lytinio išnaudojimo.

Pranciškus taip pat paneigė suvaidinęs kokį nors vaidmenį sprendžiant garsaus jėzuitų menininko Marko Ivano Rupniko bylą. Įspūdis, kad su šiuo menininku buvo elgiamasi išskirtinai, sukėlė abejonių dėl Vatikano įsipareigojimo išgyvendinti lytinį išnaudojimą.

Popiežius pripažino, kad Katalikų Bažnyčios dar laukia ilgas kelias sprendžiant šią problemą.

Bandymai reformuoti Vokietijos Bažnyčią

Pranciškus įspėjo dėl pavojaus, kad reformų procesas Vokietijos Katalikų Bažnyčioje dėl raginimų leisti kunigams tuoktis ir galbūt žengti kitų liberalių žingsnių, gali tapti „žalingai ideologinis“.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

54 KOMENTARAI

  1. sakant, nuodėmių yra įvairių, o už kurias sėsit – sprendžia popiežius. tik jis kažin čia (ne)sodina kaip tiesiog pasisakantis žmogelis ar kaip Kristaus vietininkas. va čia fiškė jau masoninė ir ne tik. papa, mes tave mylim labai 👁️

  2. Panašu, kad rinkimuose popiežius kviečia balsuoti už konservatorius ir laisvės partiją. 😁Griežtai smerkia prieš homoseksualumo plėtrą kovojantį šeimų maršą, valstiečius ar dar kokias partijėles. Žiūrėkit, megztosios beretės, balsuokit kaip liepia.

  3. Vienintelis Dievo vietininkas Žemėje yra Kristus, t.y. Pats Dievas. Popiežius tik administruoja Bažnyčią, ir doras, besilaikantis Dievo įsakymų bei puoselėjantis tikinčiųjų moralę popiežius yra tikra dovana katalikams. Dabar, deja ….

  4. nemalonu skaityt, nors lyg ir suprantu, kas norėta pasakyti. Ne, mes jų nemušam, tik prie savo vaikų nenorim prileisti… Tai, pagal popiežių, lyg ir nusikalstam…Nemalonu

  5. Ačiū popiežiui už šį pasisakymą. Tie, kurie miegojo, turėjo atsibusti. Sudėjo visus taškus ant “i”. Dvasininkai turi kovoti prieš Dievo įsakymų vykdymą! Neįtikėtinas atvirumas! 🙂

    • į tai galima pažiūrėti negatyviai – tai bus teisinga, į tai galima pažiūrėti pozityviai – tai bus teisinga. visiems esu viskuo, ačiū už Jūsų supratimą, koks kitas Jūsų klausimas?

  6. Ne popiežiaus valdžioje vertinti pasaulietinius įstatymus ir juos “aprobuoti”. Popiežiaus pareiga – vertinti blogą elgesį , moralinius dalykus iš Dievo mokymo perspektyvos. Su įstatymais pasaulis susitvarkys ir be jo. Gaila, kad šiuo pasisakymu popiežius vėl įneša sumaištį ir duoda formalų pretekstą nuodėmės pateisinimui. O dar ir tas paraginimas kunigams…
    Kas darosi Vatikane ir popiežiaus galvoje?

  7. kas yra nuodėmė? Nuodėmė yra atitolti nuo Dievo, t.y. daryti tai, ko Dievas neleidžia. Dievas parodė koks Jo požiūris į ištvirkavimą, į bet kokį ištvirkavimą ir ką su ištvirkautojais padarys, tai ištiks Sadomos ir Homorops likimas. Manau, kad popiežius tai ir turėjo omenyje. Pats ištvirkavimas veda į priklausomybę tokiems santykiams, todėl tai yra nuodėmė. Alkoholikas, visada ir liks alkoholiku. Alkoholizmas yra nuodėmė, bet išsivadavęs iš alkoholio vartojimo, jis tampa abstinentu ir nuodėmės nebėra. Alkoholizmas ir visi kiti …izmai, kol jie nedaro žalos kitam asmeniui, pagal įstatymą nėra nusikaltimas. Tad popiežius 100 proc. teisus. Visais laikais Lietuvoje buvo visko ir mes tai matėme, bet tik soviet. laikais “kitokius” grūdo į psichuškes.

    • Manau, klad jūs tinkamai paaiškinot. Man kilo klausimas – kokio ilgumo interviu, kiek čia ištraukta iš konteksto, kur yra nurodytas informacijos šaltinis? panašu, klad čia ne popiežiaus bėda, o žalčio, įsisukusio “Laikmetin”

      • Jūs teisi. Man rods, kad redakcija “išsilaikytų”, tai turi įdėti, tai ką liepia įdėti. Taip atsitiko ir su bernardinai.lt redakcija ir matome kuo ji virto.

    • ir popiežių visokių buvo, tad gal daugiau Kristaus žodžius mąstykim, nes jie amžiams, o dėl NATO ar ten kokios kitos veislės šunų lojimo prastai miegantis senukas tiesiog mirs ir amen

  8. šis popiežius lb daug mąsto ir kalba šia tema, laukiam jo enciklikos apie tai, bus visiem aiškiau, kad tai Bažnyčios mokymas.

  9. Paraginti galima tik savo arklius. Kai įsijaučiama daugiau – nėra tarnystė Dievui. Gal dėl to ir pamirštama kaip Jėzus vertino – kiek verta mokėti mokesčius ciesoriui? Neatiduodant kas Dievo Dievui , jokie betkurios valdžios įstatymai – nėra gailestingumas. Kai nuodėmė nelaikoma nusikaltimu – tai kam šv. Mišių metu tariami žodžiai: ” Esu kaltas, esu kaltas, esu labai kaltas”? Jei jau keisti nuostatas- tai keisti iš pagrindų, atsisakant bet kokios melagystės ir netikrumo, kad visai bendruomenei būtų aišku su kuo turi reikalą.

    • Taip jau pasaulyje yra, kad nėra nenusikaltimas nusisukti nuo Dievo, t.y. daryti nuodėmę. Dievas žmogui davė laisvą valią būti su Dievu, t.y. nedaryti nuodėmių arba atmesti Dievą, t.y. pasirinkti pasaulio malonumus. Apie tai popiežius Pranciškus ir kalba.

      • visi popiežiai buvo ir yra klystantys,.Nes ta sistema politinė organizacija nieko bendro su Dievu neturi.Amen.

      • Bet tikinčiam žmogui, kurį atstovauja PP, nuodėmė yra nusikaltimas. Jis pirmiausia kalba ne pasauliui, o Bažnyčiai (kuri yra pasaulyje, bet gyvena ne pasaulio dvasia). Tad toks pareiškimas glumina.

  10. senelis ne tik žarijas žarsto, bet ir į kovas “kunigus” ragina… kažin, gal tuoj ir kryžiaus žygiui rinkliavą darysim, nes gi reikia “apginti” tam tikras interesų grupes su kuriom vatikanas obuoliauja. Kažin kaip ten su ta krikščionių vienybe ir kitais navarotais, tamstai taip smagiai vandelėlį bedrumsčiant? A, tiesa, va kad pašaukimų padaugės, tai net abejonių nėra, visi tik ir ištroškę monarchinės valstybės vyriausio monarcho palaiminimo tokioje nepriekaištingos reputacijos ir teisumo dvasioje.

    • kad, kai dar buvo gyvas Jonas Paulius II, sukaustytas parkensono ligos, tai taip pat buvo pilama ant jo visokios paplavos ir pastoviai pašiepiamas. Tad nieko naujo, kad ir dabartinis popiežius Pranciškus yra puolamas tamsiųjų jėgų.

      • pripažino, kad Katalikų Bažnyčios dar laukia ilgas kelias sprendžiant lytinio išnaudojimo problemą.

        ////

        tad dar pils ir ant būsimų… ne tamsios jėgos, o saviškiai… darantys tik nuodėmes (pvz; ar kunigo dvigubas gyvenimas nusikaltimas? aišku ne)

  11. Homikas gali būti, ta prasme, kad jo moterys visai netraukia, o vyrai tai nu, traukia, bet negali praktikuoti. Tas pats ir pedofilas sirdy gal ir gali svaigti apie vaika (nors yra negeisk). Bet pedofilas negali lysti prie vaiku, nes tai yra nepilnamečiai ir pazeidziami. Va taip kazkaip

  12. Popiežius sumenkino nuodėmės reikšmę.
    Lygiai tą patį bando daryti ir masonai, teigdami, kad nuodėmė nėra labai didelis nusikaltimas, arba net aplamai norima ištrinti nuodėmės sąvoką.
    Šventajame Rašte nuodėmė nelaikoma smulkiu prasižengimu, bet tokiu nusikaltimu, kuris žaloja patį žmogų, jo artimuosius, bei užvaldo. pavergia žmogų, giliai įsirėžia, tampa priklausomybe nuolat ją praktikuojančiam žmogui.
    Šventajame Rašte rašoma, kad nuodėmės vengti reikia visais turimais Dievo ginklais, ne dėl to, kad jos nepatiktų Dievui, bet todėl, kad jos žalingos pačiam žmogui.
    Dievas įvardija nuodėmes, todėl, kad nori savo vaikus apsaugoti.

    • Ką Jėzus yra pasakęs apie “įstatymus”? Manau, ryškiausias yra “Kas Ciesoriaus – Ciesoriui, o kas Dievo Dievui”. Visais laikais įstatymai yra valdančiųjų prerogatyva, tad popiežius Pranciškus yra 100 proc. teisus. Tuo labiau, kad šis pokalbis ištrauktas iš konteksto ir pateiktas dundukams, kurie tenori ką nors kaltinti, nes tada patys atrodo švaresni.

      • Kažkaip įtartinai per visą pontifikatą Pranciškaus pasisakymai vis traukiami ir traukiami iš konteksto… gal reiktų mažiau gaminti tokių “kontekstų”? O tai vien sumaištis ir papiktinimas, nuolat ir nuolat… ar čia tyčinė tokia strategija? Asmeniškai aš nepasitikiu šiuo popiežium, ir priežasčių mano nepasitikėjimui vis daugėja, daugėja. Kažin koks sekantis bus “kontekstas”?

  13. O kad homoseksualistai savo nedorumu piktina kitus žmones – ne nusikaltimas? Kad homoseksulistas žaloja kito žmogaus kūną – čia ne nusikaltimas? Galima vardinti be galo be krašto, ir nėra ko demaagogija ginti iškrypimo. Homiesksualizmas – nusikalstama nuodėmė, Bažnyčios priskiriama prie septynių didžiųjų nuodėmių. Raudonasis Bergoglio – nelabojo įrankis popiežius soste, ir būtina prašyti Dievą, kad kuo greičiau išvaduotų žmoniją nuo šito Bažnyčios skaldytojo ir žmonių pjudytojo.

    • Pagal pasaulio įstatymus – nusikaltimas yra tada, kai tai įrodoma. Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, homoseksualizmas nėra nusikaltimas. Na, o Katalikų Bažnyčioje tai yra nuodėmė. Apie tai ir kalba popiežius Pranciškus.

  14. Sekančiu sakiniu /Taip pat nuodėmė yra neturėti gailestingumo vienas kitam/popiežius jau skatina tokiems nenusikaltimo veiksmams. Tik ganomoji kaimenė dar prie to nepripratus.

  15. Musu KB katekizmas aiskiai cia sako, kad Baznycia vienodai su kitais gerbia ir homoseksualius asmenis, bet nepritaria homoseksualu iskrypusiems lytiniams veiksmams ir praso nuo tokiu netvarkingu veiksmu susilaikyti. Ar popieziu cia kitos nuomones? Manau, kad ne.

  16. Kol tai raštiškai nenumatyta Bažnytiniuose įstatymuose – tikintiesiems – tai tik atskirų dvasininkų nuomonės, kokio rango jie bebūtų.

  17. Na tikrai: net jei pasaulis nelaikys nusikaltimu – nuodėmė liks nuodėme. Gali jausti potraukį – niekas nepasmerks. O jei pasielgsi pagal iškrypusį potraukį – net pasauliui nesmerkiant būsi nusidėjęs. Tik taip ir ne kitaip suprantu popiežiaus pasakymą. Matosi, kad norėjo priminti: „kas be nuodėmės, tegul meta pirmas“. Įstatymai turi būti nukreipti ne į potraukį, o į veiksmą, – argi ne taip?

ATSAKYTI

Įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia

REKOMENDUOJAME

Nijolės Sadūnaitės knyga
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte